zondag 8 februari 2009

Uitgestorven Windhoek

Het is nu zondag de 8e en vanochtend ben ik geland op het vliegveld van Windhoek, dit is de hoofdstad van Namibie. Vanuit de lucht ziet Namibie er mooi en groen uit. Dat verbaasde me wel een beetje omdat ik meer een woestijn verwacht had. Eenmaal geland, stond mijn chauffeur al klaar. Heerlijk is het als er gedaan wordt zoals je had geregeld. Mijn hostel is leuk, heb wel een klein kamertje maar wel lekke helemaal voor mijzelf. Ben ook meteen in een diepe slaap gevallen want de laatste tijd heb ik toch een slaapachterstand opgelopen.
Ik heb net in Windhoek rondgelopen en wat gegeten. Na met de hostes hier gepraat te hebben, heb ik mijn tas maar achtergelaten. Eigenlijk was dat niet nodig. Deze stad lijkt wel uitgestorven. Terwijl het de hoofdstad is!? De LP zei ook dat de gemiddelde dichtheid 2 mensen per vierkante km is. Ja, dan moet je dat natuurlijk wel ergens aan merken.

Vanavand ga ik een plan maken voor mijn verblijf na Ethosha park en met de mensen hier wat socializen.

Geen opmerkingen: