zaterdag 28 februari 2009

Roosje van de Kaap

Gisteravond ben ik in Swellendam een hapje gaan eten bij Roosje van de Kaap. Eerder die dag was ik daar geweest om de weg te vragen naar mijn hostel. Ik werd daar heel vriendelijk door de manager geholpen dus toen dacht ik, laat ik daar gaan eten.

Helaas was het hele restaurant vol maar er was nog wel een plaats buiten. Prima toch. Het was alleen wat koud dus ik had wat warms aangedaan. Dit had nog niet eerder hoeven doen. Het eten en de service was heel goed. Tijdens het eten nog een hele tijd met een vrouw gepraat dit in dit stadje woont. Was wel lachen want ze had hulp nodig om haar fles wijn leeg te krijgen. Ach, ik ben de beroerdste niet.

Op een gegeven moment kwam de eigenaresse langs om te informeren of alles gesmaakt had. Ik heb mezelf toen voorgesteld aan Ilzebet. Dit bleek een hele levendige en vrolijke vrouw te zijn. Nadat de fles wijn leeg was, zei mijn tafelgenote nog iets heel grappig. Tenminste ik moest heel hard lachen. Blijkt ze nog veel oude lp's heeft maar geen platenspeler. Ik heb haar toen op het spoor gezet van de muziek winkel in CT, daar kunnen ze haar vast wel helpen. Ik wilde er vandoor gaan omdat ik al vroeg wakker was en de volgende dag wilde ik gaan paardrijden. Dus ik nam afscheid maar dat vond mijn tafelgenote niet zo leuk want ze zei: 'Dont' leave, I need your technics!'.
Ik vertelde dit ook aan Ilzebet die met wat andere gasten aan het praten was. Dit was natuurlijk lachen omdat je het ook op een ander manier kon uitleggen. (Ok, het is een vrijgezelle vrouw maar dit feestje gaat niet door). Ik kreeg ook nog het aanbod om de volgende nacht in de B&B van Roosje van de Kaap te slapen, kreeg een goed aanbod. Maar doordat het paardrijden vandaag niet doorging, heb ik mijn plan veranderd en ben doorgereden naar Storm River. Ik ben nog wel even langs te gaan om te zeggen dat ik niet verder op het aanbod inga. Nog even wezen kletsen en wat blijkt, het is mogelijk om het restaurant, bijbehorende B&B, woonhuis en heel veel grond te kopen. Dus weet je nog iemand die in Zuid Afrika in Swellendam ingeinteresseerd is, laat het weten want het is een goede koop. Deze zaak heeft een goede naam, zo staat het staat ook in de Lonely Planet.
Ilzebet heeft ook voor mij geregeld dat ik in een 4 sterren hotel in Oudtshoorn kan slapen. Een vriend van haar is de eigenaar dus die heeft een mooie prijs voor mij gemaakt. Prima deal zo! Op de terugweg naar CT wil ik naar Oudtshoorn. Dit is struisvogel capital of the world. Ik wil wel eens proberen om een heel struisvogelei op te eten (= 24 kippeeieren).

Dus als een vrouw ooit tegen je zegt: 'I need your technics!' dan weet je nu wat ze bedoelt ;)

Geen opmerkingen: