woensdag 25 februari 2009

Table Mountain

Na lunch met de Herculanen een Ricky gebeld om me naar de cableway te brengen. Een Ricky is een taxi waarbij je per persoon een vast bedrag betaald. Het kan dus zijn dat er meerdere mensen in de taxi zitten. Het is misschien niet de snelste route die gevolgd wordt maar wel de goedkoopste.
Dus daar aangekomen, kaartje gekocht en naar boven. Het was wel relaxed binnen een paar minuten ben je boven. En dat is toch 1086 meter! Het leuke was ook dat de vloer van het bakje ook ronddraaide zodat iedereen van hetzelde uitzicht kon genieten.In de verte zie je Robben Island
Eenmaal bovenaan gekomen, had ik een schitterend uitzicht! Dat is ook wel te zien aan de foto's. Doordat Table Mountain een natuur reservaat is, kan je er ook nog veel beesten zien. Toen ik over de rand keek zag ik twee Dassies (soort dassen denk ik).Ik heb er heerlijk relaxed rondgelopen, wat foto's gemaakt, lekker op het terrasje in de zon mijn boek gelezen en uiteindelijk teruggegaan. Volgens mij zie ik er ook heel vakantie achtig uit;)
Het is maar goed dat ik deze dag was gegaan want de dag ervoor (de dag van mijn aankomst in CT) was er teveel rook om een goed uitzicht te hebben. Mijn eerste indruk was dat het smog was maar het was rook van bosbranden. Het heeft hier al in geen tijden geregend dus een vuurtje heb je zo. Terwijl ik op de berg was, zag ik een ook een brand. Het werd snel geblust door een helecopter voordat het vuur zich verder ging verspreiden.Zo, nu ben ik weer bij met mijn blog. Ga zo een auto huren en dan naar Kaap de Goede Hoop. Vannacht wil ik in Simon's Town slapen. Dit ligt tegen een natuur reservaat aan waar je mooi kan hiken en het uitzicht op het puntje van het schiereiland schijnt ook heel mooi te zijn.

2 opmerkingen:

Joris zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Joris zei

He Jonathan, coole stories weer. Ga als je terug bent bij jou een slip en drift cursus volgen ;-))

Top he Table Mountain.. Heb je kabelbaantje omhoog genomen vanwege tijd, veilgheid of gewoon lekke lui? Het is nl. echt een mooie wandeling naar boven!
Enjoy! Gr, Joris