dinsdag 17 februari 2009

Valentijnsdag

Na het avond eten nog even bij de waterhole gekeken. Toen ik er naartoe liep onweerde het al aardig en ook veel bliksem. Er was zelfs een bliksemlicht die ik zag die nog een paar minuten lang op mijn netvlies te zien was. Bij de waterhole waren wel wat dieren maar niet echt noemenswaardig dus ging er maar weer vandoor. En toen barste de hemel weer open. Jemig wat een regen. Dus ik rennen naar mijn huisje. Eindelijk gevonden. Paste de sleutel niet;( Opeens ging het licht binnen aan, wat vreemd dacht ik. Wat bleek nu is dat ik bij een ander huisje naar binnen wilde. Sorry! Dus ik weer wegrennen naar mijn eigen huisje. Ik was helemaal kletsnat toen ik daar aankwam. Maar de warme douche voelde des te beter aan.

Ik merk dat mijn nederlands wat moeizamer gaat, ik denk namelijk al helemaal in het engels en wil ook de zinnen op een engelse manier opschrijven. Dat gaat dus niet helemaal zoals bedoeld, maar jullie begrijpen vast wel wat er staat.

Vandaag werd ik wakker en toen was het zomaar Valentijnsdag!!! Ben benieuwd of ik er hier midden in Namibie nog wat van zal merken. Tijdens het ontbijt was alles normaal. Dus ben in de auto gestapt op zoek naar Olifanten, ja die schijnen bij deze lodge te zijn. Kreeg gisteren een tip van een medereiziger. Een duitser trouwens, en die zijn hier een a lot. Vanochtend in de Treffpunkt ontbeten, zittende tussen de duitsers. Namibie was ook ooit een Duitse kolonie en dat merk je dus. Veel (straat) namen zijn ook in het duits.

Ok, dus ik op weg naar die plek. Al rijdende zag ik dat ik niet meer heel veel benzine had. Zat nog te denken om terug te gaan maar al rekenende dacht ik dat ik het wel zou redden.... Dus ik lekker rijden. Zag ik in een keer een gebouw in de verte. Bleek dat de gate te zijn, was dus per ongeluk 40k te ver gereden, niet echt slim als je al denkt te weinig benzine te hebben. Maar het leverde me wel iets goeds op..... want ik zag mijn eeste olifant. YES!!! Het was een mannetje en heel groot. Lekker mooie foto's maken terwijl hij aan het drinken was en modder op zich aan het spuiten. Op een gegeven moment kwam hij wel heel dichtbij mijn auto. Hij was helemaal bang voor mij in tegenstelling tot alle andere dieren. Hij kwam zelfs zo dichtbij dat ik bang van hem werd;( Snel mijn raampje dicht draaien en alvast klaar zitten om de motor te starten. Gelukkig was hij niet zo erg geinteresseerd in mij als ik in hem. Maar mijn hart klopte wel heel erg hard daarna. Ik voelde me namelijk heel erg klein en kwetsbaar naast zo'n monster van een beest.

Daarna weer verder gereden en de giraffen, impala's, sprinbokken, gemsbokken, wilde beast en zebra's etc gezien. Toch maar weer eens proberen om van de main road af te gaan en zowaar zag ik weer een olifant, weer een mannetje. Hij stond midden op de weg en ging dus niet aan de kant. Heel rustig liep hij van mij weg dus ik rustig volgen. Af en toe keek hij om, om mij in de gaten de houden dus dan ik weer even stoppen. Plotseling verdween hij achter een bosje en kon hem niet meer zien. Dus ik rustig door rijden.... stond de olifant in een keer heel dicht bij mijn auto en hij vond het niet leuk dat ik hem volgde want hij maakte een indrukkend briezend geluid. Oe, toch maar rustig aan doen. Ik merkte dat ik dacht dat ik gewoon in de dierentuin aan het rondrijden. Doordat ik bang was voor de olifant merkte ik heel goed dat dit echt wilde beesten zijn en dat je dus erg moet oppassen.

Dit is een wilde beast, ik vind hem erg lelijk!

Bij terugkomst bij de logde toch maar proberen te tanken. Bleek er al 4 dagen geen benzine te zijn. Dat kan dus ook nog. Dat betekende dat ik net Halali kon halen 75k verder want daar was wel benzine. Na wat rondvragen bleek er buiten het kamp ook een lodge te zijn met een tankstation. Hier dus naartoe gereden en mijn tank vol gegooid. Voelt toch beter.

's Avonds nog een laatste rit gemaakt en weer een olifant gezien. Dus zowaar drie op een dag!!! Het had eigenlijk Olifantendag moeten heten in plaats van Valentijnsdag (want Valentijn heb ik dus niet meer gezien).

Bij het dinner kreeg ik een fles rose aangeboden. Heel lief van ze maar die kreeg ik natuurlijk niet op. De restende wijn heb ik aan een verliefd stel gegeven. Ook al hadden zij ook een fles, anderhalve fles rose moeten ze natuurlijk op deze dag ook wel op kunnen. Slapen ze lief van.....;)

Geen opmerkingen: