maandag 16 februari 2009

From Halali to Namutoni

Na mijn slaapje maar even lekker naar het zwembad om af te koelen van alle gebeurtenissen. Had mijn zakmes maar meegenomen om te kijken of ik mijn camera nieuw leven in kon roepen. Helaas ging dit niet helemaal goed, wel weer netjes dicht geschroeft en nu kon ik tenmiste een beetje scherpe foto's maken maar erg zomen werkt dus niet. Zal dus in de volgende grote stad kijken of ze het daar kunnen repareren.

Na het zwemmen nog een trip gemaakt. Dit ging heel goed! Want de eerste van Big 5 gezien. De Big 5 zijn: Olifant, Neushoorn, Leeuw, Buffel en Luipaard. En het was een Rhino!!! Yes! Maar natuurlijk geen camera bij me;( Dus die kan ik niet laten zien. Kon niet zien of het een witte of zwarte Rhino was omdat dit afhankelijk is van de grote van de mond en hij stond met z'n kont naar me toe.

Natuurlijk stond er weer een giraffe op de weg. Het lijkt wel of ze dat leuk vinden;) Maar ik vind het niet erg hoor, kan ik rustig een foto van ze maken. Maar als je te dichtbij komt, worden ze wel een beetje bang van je en rennen ze heel elegant weg de bosjes in.
Die avond heel elegant als dinner wat boterhammen met jam gegeten. Had niet echt zin om in het restaurant te gaan zitten, ziet er ook niet uit hier en had ook niet zo heel veel honger. Redelijk vroeg naar bed want de volgende dag wilde ik vroeg opstaan want ik zou naar de laatste lodge gaan: Namutoni.

Namutoni is echt schitterend!!! Dit is echt de mooiste logde die ik heb gehad. Mijn huisje was heel groot met mooie lampen (dimbaar) en schilderijen aan de muur. De badkamer mocht er ook wel zijn. Over de hele breedte een glazenwand. Tijdens het douchen kon je dus zo de lucht zien. Gelukkig hadden ze er wel een schutting omheen gemaakt zodat je geen inkijk had.
Trouwens voordat ik aankwam, moest ik mijn auto op de parkeerplaats achter laten. Op zich is hier niets vreemd aan. Wel vreemd dat het niet dichtbij de huisjes was. Maar daar hadden ze wel een oplossing voor bedacht: golfkarretjes!
Echt waar, er stond een mannetje klaar met een golfkar om mij en mijn spullen naar het huisje te brengen. Super luxe! Maar toch niet helemaal, want dichtbij kwam hij niet, dus werden mijn spullen op een trolley geladen en zo naar mijn huisje gereden. Dit is echt verwend worden.

Het eten was ook heerlijk, kon gewoon uit een menu kiezen. Het restaurant en wat winkels was trouwens gevestigd in een mooi wit fort. Natuurlijk was er ook een zwembad bij. Maar het weer wilde niet meewerken toen ik daar lekker wilde liggen. Werd gewoon helemaal nat geregend. Dus maar lekker in mijn bedje gelegen. Merk het wel dat ik best moe ben. Slaap veel. Kom waarschijnlijk wel helemaal tot rust van mijn voorafgaande drukke weken. Bij terugkomst toch maar wat rustiger aan gaan doen.

Ik probeerde nog een filmpje up te loaden maar dat lukt niet echt. Dus stop er ook maar mee. Zit ook al wel lang achter de pc. Ga dus maar eens een hapje eten. Morgen is er weer een dag en zal dan wel wat verder typen;) Heb nog wel wat verhalen in petto!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hi Jonathan,

Wát een lief zebraatje zeg, ook erg leuk, zo'n filmpje! Wil je die niet voor mij meenemen als souvenir? Of een baby giraffe (want die lijken me ook erg leuk!) Nou goed, alle gekheid op n stokje!

Wat spannend moet dat geweest zijn dat je vast zat in the middle of nowhere zeg! Zulke situaties moet je in het vervolg vermijden hoor!!

Ik hoop dat je je dig. camera snel weer een nieuw leven kunt inblazen en ik kijk uit naar de verhalen die je nog in petto hebt!

Liefs,

Je zusje!

Anoniem zei

Hoi Jonathan,

Wat ben ik blij wat van je te horen!! Wat maak je veel mee zeg, kijk maar uit met die leeuwen als je de auto verlaat, trouwens een neushoorn kan ook hard lopen!
En je bent veel slaap aan het inhalen he? Ga je nog op safari met een jeep?
Liefs mama