dinsdag 24 februari 2009

Cape Town is cool!

Nadat ik vroeg ben opgestaan en afscheid had genomen van de laatste mensen, ben ik naar het vliegveld gereden en mijn auto ingeleverd. Tot mijn grote 'verrassing' was er met deze auto nix mis mee. De rekening van auto nr. 2 komt nog....

Die middag ben ik aangekomen in Cape Town! Mijn eerste indruk is dat het een geweldige stad is. Eingelijk hou ik niet zo van grote steden maar deze stad is goed! Ik heb een hostel gevonden in Long street. Dit is een hele leuke straat vol met gekke winkels, restaurants en cafees. Na ingecheckt te hebben nog ff de ogen dicht gedaan en daarna de stad verkend. Heerlijk is dat om in een compleet nieuw stad rond te lopen en te ontdekken. Lekker in het park Company Garden gezeten en daar wat over CT gelezen. Aangezien het aardig warm was wilde ik wel naar de zee toe. Dus... een fietstaxi gepakt. Dit leek mij wel een goede manier om meer van de stad te zien. Uiteindelijk bleek ik meer een attractie te zijn dan de stad voor mij. Het is hier blijkbaar niet gewoon om te fietsen en dus helemaal niet om in een fietstaxi te zitten. Veel mensen riepen ietst vriendelijks naar ons of zwaaiden. Dat was wel leuk om mee te maken.Cape Town vanaf Table Mountain

Aangekomen bij Waterfront en daar wat rond gelopen. Dit is echt een interessant gebied. Aan de ene kant is het een moderne, goed onderhouden winkel gebied met mooie gebouwen en aan de andere kant heeft het de technische en vieze kant van de haven.
Na wat rond gelopen en wat souveniers gekocht (voor wie zou dat nu zijn...?) terug gegaan naar de hostel en een free meal gehad. Niet slecht deze hostel. Daarna mijn blog bijgewerkt, dat was wel weer nodig. Ik merk dat ik dat toch vaak moet doen om ook de kleine leuke dingen te beschrijven. Op een dag gebeurt er zoveel dat ik dit weer makkelijk kan vergeten.

Geen opmerkingen: