maandag 16 februari 2009

Arriving in Etosha

Het heeft even geduurd voordat ik een bericht en eigenlijk meerdere berichten kon versturen. Afrika is in meerdere opzichten anders dan andere continenten. Een van die dingen is dat internet een zeldzaamheid is (en dus meteen ook erg aan de prijs;( ). Maar dat mag de pret niet drukken.
De laatste dagin Windhoek lekker gelaxed gedaan. Met een groepje Noren de stad verkend en natuurlijk goed nat geregend.
Ja het regend hier meer dan ik had verwacht, had ik nu maar mijn regenjas meegenomen.... Ja, de USB-kabel heb ik gevonden (2x) in een computerwinkel zijn ze niet te krijgen dus heb er maar een card reader bij gekocht. En ik heb mijn eigen weer in mijn tas gevonden.
Oh ja, de zonsondergangen zijn hier schitterend!!!
Die avond heb ik kennis gemaakt met Carmen, zij was op zoek naar een rit naar Etosha dus dat kwam goed uit dat ik ook die kant op ging. Had ik meteen een navigator voor onderweg. Het linksrijden is er al aardig ingereden;). Maar in het begin moest ik wel erg wennen. Ik moest ook veel denken aan mijn eerste keer links rijden in Nieuw Zeeland. Gelukkig is hier veel minder verkeer en ook minder wegen. Een navigator was dus niet echt nodig maar voor de gezelligheid des te meer.

Onderweg weer veel mee gemaakt met de auto maar dat staat in de blog: Moddervast.

Na ongeveer 5 uur rijden kwamen aan in Etosha park. Het is dan 10 februari rond 5 uur. Etosha is een van de beste natuurparken van zuidelijk afrika. De naam heeft het te danken aan de grote witte vlakte (Great White place). Want het was vroeger een meer maar het water is er niet meer dus er is een witte (zout) vlakte achtergebleven. Een soort Uyuni dus maar dan anders (zie blog 2008). Voordat we aankwamen bij het park zagen we al meteen een heleboel dieren. Waaronder een King Cobra, echt waar! Ik kan hier geen foto van uploaden omdat ik die met mijn EOS heb gemaakt.Dit zijn Impala's en dus ook niet bang voor de auto

De lodge in Okaukuejo was echt super! Het huisje wat ik had was heel luxe en was heel dichtbij een waterhole. Helaas waren er geen dieren die avond (maar wel muggen). Die avond maar vroeg naar bed gegaan want is was best moe.
De volgende ochtend heel vroeg opgestaan om het park verder te verkennen. En we hadden een zebra gezinnetje gezien. Ze waren heel dichtbij de auto. Ze waren helemaal niet bang voor ons of de auto. Het begon weer heel hard te regenen dus zijn we maar weer terug gereden maar de zebra's konden nergens schuilen dus die werden goed nat, zielig he.
Lekker van het ontbijt genoten, ja dat doen ze hier wel goed. Toen afscheid genomen van Carmen omdat ze doorging naar Swakopmund (daar ben ik nu dus ook). Verder die dag niet zo veel meer gedaan. Eerst even wat geslapen. Ik merk dat ik best wel moe ben van alles, en dus is het goed dat ik vakantie heb... Nog wel wat rond gereden en meer dieren gezien. Daarna lekker aan en in het zwembad gelegen. Hoe kan een bezoek aan Etosha beter beginnen;)

Oh, het is geluk! Je kan zien hoe de baby zebra blij springt!

Geen opmerkingen: