zaterdag 28 februari 2009

From Goldfish to Shark

Mijn wekker ging wel heel vroeg vanochtend: 5.15 uur ;( En natuurlijk wel met een reden want ik zou vandaag duiken met haaien! Ja, dat lees je goed. Ik heb besloten me als aas op te offeren.

Om 6 uur ben ik achter het busje aangereden naar Gansbaai waar het gaat gebeuren. Natuurlijk had ik Goldfish aan. Het is echt lekkere muziek, wordt je helemaal vrolijk van (als dat nodig is, ik ben de hele tijd vrolijk dus wordt er alleen maar vrolijker van). Na een lekker ontbijt en een briefing zijn we op de boot gestapt en naar de haaien gevaren. Het uitzicht vanaf de boot op de kust was trouwens heel mooi, de zonnestralen die door de wolken kwamen. Helaas kan ik geen foto's uploaden omdat dat in deze hostel Tub 'n Axe niet kan. Dit is trouwens geen gezellige hostel, ga ook meteen morgenvroeg weer weg. Maar ik was best moe toen ik aankwam (toch weer zo'n 6 uur onderweg geweest) en wilde niet verder zoeken.

De kooi werd te water gelaten, de tonijnaftreksel werd in het water gegooid en het aas, twee grote tonijnenkoppen en een drijver ook. Wij waren er helemaal klaar voor! Nu nog onze vrienden. En ja, hoor daar kwam ie. Een monsterlijke haai zwom om onze boot en hapte plotseling naar het aas. En zwom er mee weg. Ongelofelijk hoe snel die beesten zijn. Het was een fantastisch spektakel om naar te kijken. Ook al heb ik een goede foto camera toch is het best moeilijk om dit goed vast te leggen.
Op een gegeven moment mocht ik het water in. Nou daar gaat ie, dacht ik. Mijn wetsuit had ik al aan, kreeg nog een duikbril en een gordel met allemaal lood eraan. Tijdens mijn eerste duik zag ik weinig, alleen een staart. Maar tijdens mijn tweede en derde duik, die op een andere plek werd gehouden, zag ik absoluut haaien voor mij zwemmen. Het soort haai dat hier leeft, is een Great White Shark. Great zijn ze in ieder geval want ze waren wel rond de 4 meter lang!!! Van deze dag is ook een film gemaakt waarop je beter kan zien hoe de haaien waren. Natuurlijk heb ik die gekocht.
Na de haaien zijn we doorgevaren naar een kolonie zeehonden. Dit zijn echt wel grappige beesten. Hoe ze bewegen en hoe ze met z'n allen in het water liggen. Op de een of andere manier vinden ze het leuk met alleen hun staart boven water te zijn.

Het was echt een super goede dag dat begon met muziek van Goldfish en eindigde met het zien van Sharks.

Geen opmerkingen: