woensdag 25 februari 2009

The tip of Africa

Vandaag heb ik weer een heerlijke dag gehad. Tijdens mijn ontbijt kwam er in een keer een man in een zwart uniform met een onwijze uzi de tent binnenlopen. Hij liep snel en het leek of hij criminelen aan het zoeken was. Daarna liep het snel de zaak uit en ging naar de overkant van de straat. Op een gegeven moment stapte er uit een geldwagen, die ik ook in een keer zag, twee mannen waarvan eentje ook zwaar bewapend was uit. De ander had een trolley bij zich en samen liepen ze mijn ontbijt tentje binnen. Bleek nu, dit alles bleek nodig te zijn om er zeker van te zijn dat de omgeving veilig is om de ATM bij te vullen. In mijn ogen wel wat heftig allemaal maar het zal wel nodig zijn. Ik durfde er geen foto van te maken.

Daarna naar de beste muziek winkel in town, Africa Music House in Longstreet, en een aantal cd's gekocht voor in de huurauto. En ik weet zeker dat Goldfish de Zuid-Afrikaanse versie wordt van Fred Freddy's Drop. Echt heerlijke muziek!!!

Toen door naar Cape of Good Hope. Inmiddels heb ik weer een navigator gevonden. Carmen vroeg of ik tegen betaling haar een lift kon geven naar Simon's Town. Daar ben ik trouwens nu in een hostel en ziet er veel beter en schoner uit dan die in CT maar het is hier wel erg rustig. Dus wij doorgereden naar 'The Tip of Africa'. Ja, dit is echt het zuidelijkste punt van Afrika. Voor dat we daar aankwamen eerst nog een stop gemaakt want we dachten dat we pinguins zagen. Dat bleek dus niet het geval te zijn. Heb daardoor wel weer in de Indisch oceaan gestaan. En door een golf goed nat geworden;)
Het uitzicht op de Kaap was echt schitterend. Het deed mij een beetje aan Nieuw Zeeland denken. Het water is zo mooi blauw en de rotsen zo ruig. Heerlijk was het om daar naar te kijken. Na een wandelingetje naar de vuurtoren, die niet meer ingebruik is, weer terug naar benenden gegaan.

Dit is trouwens het meest zuidelijke puntje van Afrika

Op de terugweg kwamen we nog een troep bavianen tegen. Ja, dat kan want het is een Nature Park. Ze waren natuurlijk helemaal niet bang voor de auto's. Een van de bavianen zat zelfs op een auto. Het leukste was natuurlijk om naar de baby's te kijken.
Bij Simon's Town woont een grote groep pinguins. Deze wilden we graag zien maar doordat Carmen weer met de trein naar CT moest, hadden we daar geen tijd voor. Dus ik ga morgenvroeg wel kijken voordat ik er weer vandoor ga.

Oh ja, ik heb ook ZA nummer: +27 725797120. Ik heb geen idee wat kost om dit nummer te bellen maar daar kom je vanzelf wel achter;)

Voor de volledigheid (met name om mijn moeder gerust te stellen) ik gebruik mijn zonnecreme faktor 30. Het flesje is bijna op en dat is goed ook want ik begin al goed bruin te worden zodat ik kan overstappen naar en lagere faktor.

1 opmerking:

Anoniem zei

Hi vakantie achtig toeristje!;)

Nou, nou, wat een verhalen! Het was al weer een tijdje geleden dus ik moest even wat inhalen!

Maar mooi zeg kaapstad! Echt wel, en die zon, heerlijk! In ons kikkerlandje regent het practisch al de hele dag...

Nou broer geen gekke dingen doen met auto's meer en geniet nog van de laatste week!!

Dikke kus