zaterdag 28 februari 2009

Chatz!

Vanochtend heb ik een bezoek gebracht aan zo'n paar honderd pinguins. In Simon's Town woont een een kolonie pinguins. Deze plek hebben ze omgetoverd tot een natuurreservaat om ervoor te zorgen dat ze ongestoord hier kunnen leven.

Toen ben ik in de auto gestapt en naar Hermanus gereden. Ik heb niet zomaar een route gekozen maar na de N2 heb ik de R44 genomen. Dit is een weg langs de kust en ongelovelijk mooi! Ik ben heel vaak gestopt om te kijken en foto's te maken. Het deed mij denken aan de kustlijn van het zuidelijke eiland van Nieuw Zeeland. Op een strand waren ook een paar dude's aan het golfsurfen. Dit zag er echt heel cool uit. Op de terugweg naar de auto kwam ik nog een golf dude tegen. Ik zei vrolijk hallo en kreeg als antwoord Chatz! Geen idee wat het betekend maar het zal wel golfdudetaal zijn.

Aangekomen in Hermanus, ben ik nog wezen hardlopen. Het was inmiddels al weer een week geleden dat ik dat gedaan had. Ik ben langs de Whale trail gelopen. Hermanus is beroemd om het kunnen zien van Walvissen. Helaas zijn ze rond deze tijd van het jaar er niet. Maar op dit pad heb ik lekker hard gelopen. Dit is echt de mooiste route die ik ook gelopen heb. Hier kan geen 7-heuvelenloop tegen op. Ik liep over de rotsen (ze hadden natuurlijk wel een pad gemaakt) en onder mij ramden de golven tegen de rotsen en spoot het water omhoog. Dat gecombineerd met een ondergaande zon en je hebt een fantastische loop.

Geen opmerkingen: