zondag 8 februari 2009

Neptunes doopt de piloot

De vlucht van A'dam naar Jo`burg verliep goed, helaas geen eigen beeldschermpje;( Maar er was wel een verrassende entertainment act. Voor de piloot Holshout was dit de laatste vlucht die hij als piloot maakte. Na 32 jaar voor KLM gevlogen te hebben, ging hij met pensioen en zou ik ZA blijven wonen.
Dit werd dus niet onopgemerkt voorbij gelaten.

Volgens de traditie van de zee- en luchtvaart doopt Neptunes alle mensen die over de evenaar gaan. De steward had zich verkleed als Neptunes en ging in vol ornaat de piloot halen die voorin het vliegtuig zat en nergens vanaf wist. Ceremonieel werd de piloot dus door Neptunes gedoopt wat gevolgd werd door een daverend applaus. De precieze handeling kon ik niet zien en dat was wel jammer want ik begreep niet waarom er scheerschuim aan te pas moest komen.
In Jo`burg stond mijn chauffeur al klaar, koste me alleen een telefoontje om te ontdekken dat hij het was. Hij had me keurig afgezet bij mijn hostel Bob's Bunkhouse. Na een biertje en een douche lekker onder de wol gekropen. Ja, een deken is wel nodig omdat het echt wel koud is 's nachts. Na een paar uurtjes weer opgestaan en ruim op tijd op het vliegveld aangekomen.

P.S. de foto's komen nog omdat ik eerst een USB kabel moet kopen, toch iets vergeten mee te nemen

1 opmerking:

Anoniem zei

GRUWELIJK! veel spaB