woensdag 18 februari 2009

Sandboarding is easy

Vandaag ben ik wezen sandboarden in de duinen rond Swakopmund. Dit was echt super relaxed. Er waren twee opties: staand of liggend. Natuurlijk voor staand gekozen, he ben geen mietje;) Eigenlijk was het net als snowboarden (net of ik dat kan) maar dan makkelijker. We gingen van een duin af van ca. 90 m. Het begin was wel erg moeilijk maar naar een paar keer naar beneden te zijn gegaan, ging het wel aardig. Het is dat het naar boven lopen zo zwaar was anders had ik het best wel vaker willen doen.
Natuurlijk gingen ook liggend van de duin af. Om eerlijk te zijn was dit ook wel cool met name omdat je heel hard ging. Met een lasergun hielden ze je snelheid bij. Mijn hoogste snelheid was 63 km/u...

Die middag lekker door het stadje gebanderd en langs het strand. Heerlijk rustig aan gedaan. Op een terrasje wat gedronken en lekker in mijn boek gelezen. Om een beeld te geven hoe het er hier uitziet en welke mensen er rond lopen, heb ik een typische foto gemaakt. Je kan begrijpen dat ik mij hier heel erg jong voel en weinig aansprak heb. Heb namelijk nog een kleinkinderen;)
De duitse invloeden zijn ook in de gebouwen terug te zien. Doordat alles er zo goed onderhouden uitziet, lijkt het erg neppig, weinig authentiek.
(eigenlijk wilde ik een andere foto laten zien maar dat is blijkbaar niet gelukt)
Morgen ga ik naar Walvis Bay kijken wat daar te beleven is. Hier schijnen heel veel flamingo's te zijn.
Ik vind het wel lekker relaxed hier, kom meer tot rust en wordt ook nog lekker bruin. Er valt niet heel veel te doen dus dat is wel lekker. Het lijkt wel of ik na al die regen een strandvakantie heb.

Geen opmerkingen: