maandag 23 februari 2009

'Romantic ' sunset with Barney

De volgende ochtend zijn we weer verder gereden naar Sesriem. Dit was weer een aardige rit maar te doen. We hebben genoten van het uitzicht. Het landschap is hier zo mooi en puur. Dat de weg er naartoe al een hele belevenis is (dit kan dus op meerdere manieren uitgelegd worden).
In Sesriem aankomen hebben we de tent opgezet en zijn we meteen doorgereden naar Sossusvlei. Onderweg weer een Gemsbok tegengekomen. Ik blijf dit mooie beesten vinden. Onderweg gestopt bij Dune 45. Dit de grootste duin in dit gebied en 45 km van Sesriem. We zijn helemaal naar boven gelopen en daar had je heel mooi uitzicht over dit gebied. Het is heel bijzonder omdat er zoveel duinen zijn en ook nog rood! Heel toevallig was er ook een groep paragliders. Die hadden wel een goede plek uitgekozen. Toen ik ze zag had ik al zin in juni als ik mijn paraglide brevet ga halen....
Na deze rit zijn we doorgereden naar het einde van de weg. Zonder 4WD kon je niet verder dus moesten we een 4WD taxi hebben. We zijn toen eerst naar Deadvlei gegaan. Dit een vallei die vroeger erg vruchtbaar was maar doordat er geen (ondergrondse) rivier naar toe stroomt is de alles dood gegaan. Het resultaat is een surrealistich beeld van zwart geblakende bomen in een woestijnomgeving. Ik vond het heel mooi om dit te zien.Daarna zijn we doorgereden naar Sossusvlei. Deze vond ik minder mooi maar het uitzicht was geweldig daar.Toen weer terug gereden naar de camping en lekker in het zwembad gesprongen. Een beetje proberen te slapen (zo'n tent slaapt toch niet helemaal ideaal). Daarna weer terug gereden naar Dune 45 om de zonondergang te zien. Lekker romantisch met je crash-buddy. Alles was heel mooi maar op dit punt had het wel beter gekund;)De volgende dag heel vroeg opgestaan (half 5). Eigenlijk moet je tijdens je vakantie niet zo vroeg hoeven op te staan. Het voordeel was wel dat we als eerste voor de gate stonden en dus ook het eerste bij Dune 45 waren. Waarschijnlijk ben je maar een keer in je leven hier dus moet je niet zeuren. De weg er naartoe was wel lastig want het was pikkedonker. En je moest rustig rijden want je kon zo een beest op de weg tegen komen. Dat ik die soort kalkoen tegen mij ruit had a la, maar een springbok of een struisvogel is zeker geen pretje.

De zonsondergang was oke. Ik vond het niet erg spectaculair maar ik heb het gezien (en weer met Barney).
Op de weg naar beneden kwamen we een wat ouder echtpaar tegen. Ja, dat omhoog lopen ging niet meer zo snel. Dus zei ik: ' Didn't you guide book told you that at the other side of the dune is an elevator'. De eerste reactie van die man was schitterend. En daarna moest hij ook hard lachen.

1 opmerking:

Anoniem zei

Grote grappenmaker ;)

xx zusje