maandag 2 maart 2009

Riding the waves at Jeffreys Bay

Als je dan toch in Jeffreys Bay bent, moet je natuurlijk gaan wave surfen. Deze plek behoort namelijk tot de top 10 van surf stranden ter wereld!Dus wetsuit aan, bord onder de arm, faktor 30 op je gezicht, handen en voeten en gaan met die banaan. Vanochtend heb ik een paar uur wave surf les gehad. Matt was onze instructor, goeie gozer btw. De les bestond uit drie gedeelten waarvan eerst op het droge oefenen en dan in het water. De theorie is heel simpel..... en dan nog de uitvoering. Na 2,5 uur is het me gelukt om even op het bord te staan maar viel er meteen weer af;( Maar dat geeft niet want dat doet iedereen. Was een fantastische ochtend. Had eigenlijk niet gedacht dat ik dit zou doen, aangezien ik wel van impulsieve acties hou, past dit er prima bij.

Na de lunch toch maar besloten om een bord en suit te huren en op eigen gelegenheid te surfen. Dit was een heel goed plan. Bijna de hele middag op het board gestaan, eh geprobeerd op het board te staan;) De golven waren veel hoger. Ze waren wel ongeveer 1,5 meter hoog!! En met een denderend geweld kwamen ze neer. Eigenlijk vond het wel fijner dat de golven wilder waren want hierdoor kreeg je meer snelheid waardoor het beter ging. Heel langzaam maakte ik vorderingen. Moest nog wel denken aan het verhaal van Hiske en Dennis dat het Hiske super makkelijk afging. Dat deed haar ook niet na. Maar blijven proberen en proberen. Dat is de enige manier om het onder de knie te krijgen.... en ja hoor aan het eind lukte met om een paar seconden op het board te blijven staan. Super! Mission accompliced!!
Daarna weer terug naar de hostel, Island Vibe, echt een super plek. Op het strand! Dat had ik nog niet eerder meegemaakt! Ik had me opgegeven voor beachvolleyball maar door de harde wind was het gecancelced. Ondanks mijn zonnebrand toch nog een rood gezicht, wat is deze zon toch sterk. Dus maar een biertje drinken, die had ik wel verdient. Het is trouwens heel zwaar om te wave surfen omdat je elke keer tegen alle golven in moet teruglopen.
Op de flat screen lieten ze een documentaire zien van surfers. Nu ik dat zag had ik in een keer veel meer respect voor ze. Want nu weet ik hoe moeilijk het is. Na een lekker douche in de auto gestapt naar de super tubes en the point. De golfplekken van Jeffreys Bay. En ja, hoor daar waren de bikkels. Riding the waves at Jeffreys Bay! Respect!
Het regent nu behoorlijk en er is veel onweer en bliksem, ziet er schitterend uit. Ga zo slapen en morgen op weg naar Oudtshoorn maar op de heenweg eerst..... bungee jumpen! Van de hoogste bridge bungee jump ter wereld. Volgens mij is het 261 meter. Super cool! Moet ik gewoon doen! In Nieuw Zeeland is het er niet van gekomen maar nu kan ik er niet omheen tenzij het weer erg slecht is. Maar ja, daar heb ik geen invloed op. Slaap lekker!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi surfer,

Wat goed van je, heb je weer wat onder de knie!! Ben benieuwd hoe dat bungyjumpen gaat!
We komen je waarschijnlijk NIET halen.....
See you soon anyway!!

Liefs mama

Anoniem zei

Heee surfdude ;)

Nou nou, vandaag is het woensdag en we hebben nog niks gehoord dus mama en ik hebben de conclusie getrokken dat het goed is gekomen met het bungeejumpen! Of was het weer niet goed en is het niet doorgegaan? Anyway, ik heb respect voor jou als je het hebt gedaan. Robin en ik hadden het er nog over en wij durven beide niet (Niet verder vertellen;))

Nou manneke, hou je nog even haaks!

Ciao bello