donderdag 5 maart 2009

Blaukrans River Bridge Bungee

Op tijd vertrokken uit Jeffreys, toch wel een beetje gespannen... Je bent een kerel of niet! Aankomen bij de site, ja, daar sta je dan. Stoere Harley Davidson mannen staan er ook, ben ik niet, hmmm. Ok, gewoon doen, betalen, safety harnas aan. En daar ga je dan, eerst een stukje lopen naar de brug. Dit is trouwens de grootste betonnen constructie van heel Afrika, het is 450 meter lang en 216 (en niet 261) meter hoog. Ze hadden een speciale gang gemaakt om naar het midden van de brug te lopen. Was wel even wennen want de vloer was vrij transparant. De bodem zag je dus steeds verder van je verwijderen.

Nou dan kom je aan op het plaform. Nummer 4 eerst! Oh, dat ben ik dus. Rustig blijven, ik ben al een keer uit een vliegtuig op 4 km gesprongen en dit is ca. 200 m. dus waar heb je het over. Ze hebben me goed vast gesjord. Wel eerst alles uit mijn zakken gehaald en mijn zonnebril ook maar af gezet.
Everything is clear! Al huppelend naar de RAND. Toch een beetje verder, tenen over de rand. Slik. 5,4,3,2,1, BUNGEE JUMP!!! Oh my god, what am i'm doing??? Krijg een raar gevoel in mijn buik. Als het elastiek het toch niet haalt en ik te zwaar (74kilo) ben? Veel wind langs mijn gezicht. Hoofd gaat naar beneden. Snelheid wordt verminderd. Sta stil!!! Het elastiek heeft z'n werk gedaan. Vlieg ca. 100m omhoog. Val weer net zo hard. Vlieg ca. 70 meter omhoog. Val weer naar beneden. Blijf een beetje bungelen. Langzaam wordt ik opgetild en naar boven gebracht.

I MADE IT!!!

Geen opmerkingen: