donderdag 1 april 2010

Giant Buddha

Vanochtend werd ik wakker en dit was dus de laatste keer deze keer ;( Het ritueel van pakken begon weer. Bedankbriefje geschreven voor Jaap en daarna de deur achter me dicht getrokken. Ingecheckt bij het Metro station. Echt relaxed dat dit zo kan. Was wel benieuwd of ik mijn tas nog terug zou zien...

Op het vliegveld heb ik een taxi genomen naar Tung Chung, de cable card. Dit was een goed plan. Met zo'n kabelbaan ging ik helemaal de bergen in. Mooi uitzicht oven Lantau en het vliegveld. En ja hoor, daar verscheen die dan. De Giant Buddha! 23 meter hoog en helemaal van brons gemaakt (weegt iets van 2000 ton ofzo).

Helaas ging de tijd wat sneller dan ik had gedacht dus bij aankomst, moest ik meteen doorlopen naar de trap die mij naar de Buddha leidde. Was echt een gigantische buddha.

Wat foto's gemaakt en toen weer met de gondel naar beneden. Taxi naar het vliegveld, ingecheckt en Hong Kong verlaten.

Geen opmerkingen: