zaterdag 3 april 2010

On top of een Jeepney in Donsol

Mijn vorige bericht hoeft geen commentaar.


Na het de indrukwekkende dag in San Fernando, was ik er erg aan toe om Manila te verlaten. Dus het is me gelukt om een nachtbus naar Legaspi te regelen. Op zich prima rit behalve dat ik nauwelijks geslapen heb. De buschauffeur had mij afgezet op een busstation met minivans en Jeepneys naar Donsol. Dit bleek dus buiten Legaspi te zijn, op zich niet erg maar ik wilde graag pinnen. En heb daardoor ook geen gelegenheid gehad om de berg Mayon te fotograferen. Dus maar een plaatje van internet geplukt (heb het wel echt gezien dus moet kunnen ;) ).
Uiteindelijk een rit naar Pilar gevonden en daar met een Jeepney door naar Donsol. De Jeepney zat helemaal vol dus moest ik maar op het dak gaan zitten. Was niet de enige die daar zat, een duits meisje zat er ook. Wel zo gezellig en meteen iemand die een foto van mij kan maken;)
Een slaapplek gevonden in Casa Bianca. Prima. Daarna naar het visitors centrum gelopen om de excursie van morgen te regelen. Want dan gaan we whale sharks (butanding = filipijns woord ervoor) kijken en mee zwemmen. Waarschijnlijk zal ik hier wel vaker snorkelen dus heb mijn eigen gear gekocht. Beetje handelen en er een ok prijs voor betaald. Kreeg meteen korting op een nieuw T-shirt omdat ik die van mij zomaar verloren had. Wel jammer want die was van de Death Road in bij La Paz, Bolivia. Dus deze foto is een mooie herinnering.


De rest van de middag wat door mijn LP gebladerd. Wil heel graag naar Malapascua Islands. Maar dit is niet eenvoudig! Ik merk dat reizen hier veel tijd kost (heb ik wel een anders mee gemaakt). Het beste is om te vliegen terug naar Manila en dan naar Cebu. Maar doordat het pasen is, is alles volgeboekt dus zal nu met de ferry’s gaan. Geprobeerd om op internet te achterhalen welke lijnen er allemaal zijn. Maar dit is erg moeilijk. Heb ik eindelijk een plan, is de uitvoering een hele klus. Hoe is reizen relaxen? Een dag werken kan soms makkelijker zijn (maar dan maak wel hele andere dingen mee).
We zijn met een tricycle het dorpje in gegaan en nu zit ik al een tijdje in een internetcafe. In Donsol is echt niets te beleven. Ga zo maar een hapje eten.


Trouwens mijn Filipijnstelefoonnummer is: +63 999 37 38 257

Geen opmerkingen: