donderdag 22 april 2010

Official Open Water Padi

Doordat een paar dagen op dezelfde plek ben geweest, heb ik lekker kunnen uitrusten. Heerlijk het enige wat ik moest doen, was op tijd bij de boot verschijnen voor island hopping. Behalve die ene dag want die heb ik heel anders besteed: heb mijn Open Water Padi afgerond.
 
Mijn oren waren weer in orde en wilde het eigenlijk wel proberen. De theorie en ervaring zit nu nog goed tussen mijn oren dus ik zou zo verder kunnen gaan op de dingen die Manu mij goed geleerd heeft. Dus heb een Padi school gevonden en uitgelegd dat ik alleen nog 2 duiken hoef te maken om mijn cursus helemaal af te ronden. Ook verteld over mijn oren en ze zeiden dat ik de volgende ochtend om 8 uur zou moeten komen en dan zouden ze alles doornemen. En alles bleek in orde te zijn! YES!

Maar ja, nu moest ik weer het water in en de herinneringen van mijn laatste duik kwamen wel weer boven. Was er wel een beetje nerveus onder want hoe zou mijn oor nu reageren? Ik heb dit ook aan OJ verteld want het is beter om boven water zo transparant mogelijk te communiceren want onderwater is dat verrekte moeilijk.

Dus ik heb mijn eigen gear assambled en we zijn toen in de boot gestapt. En daar ging in dan het water in.
Het afdalen langs het touw heb ik heel rustig gedaan. Voelde me niet helemaal op mijn gemak. Maar de afdaling ging goed en op een gegeven moment was het equaliseren goed gelukt. Toen hebben we nog een aantal verplichte oefeningen uitgevoerd. Ik moest toch laten zien wat mijn vaardigheden waren. Natuurlijk gingen die goed want ze waren me goed aangeleerd.

En toen begon de exploring. Wat ik niet wist, is dat er twee duikers mee gingen. De leraar en een fotograaf met beide een onderwatercamera. Dus van al het moois wat er was, zijn foto's gemaakt.
Tijdens de eerste duik zwom ik ook langs een hele school gele vissen, de naam ben ik even kwijt maar het beeld van hen niet.


Na de CESA weer aan boord geklommen en zijn we naar een strand gegaan voor lunch. Hier moesten we minsten 45 minuten wachten voordat de volgende duik gemaakt kon worden.

De volgende duik zijn we 46 minuten onder water gebleven en ook tot een diepte van 16 meter gekomen. Deze duik moest ik ook navigeren. Dit ging best goed, behalve bij het keren zat ik er 90 graden naast waardoor ik een vierkant wilde zwemmen. Gelukkig had ik snel door dat de omgeving toch wel helemaal nieuw was en dat er iets niet goed was.

Ja en toen kwam ik boven water en had ik laten zien dat ik het Open Water Padi waardig ben! YES! Toch gelukt naar al die moeite! MAnu nog bedankt!

Geen opmerkingen: