dinsdag 6 april 2010

Donsol to Cebu City

 cityNa de Butanding gezien te hebben, viel er weinig meer te zoeken in Donsol en ben ik er weer vandoor gegaan. Inmiddels heb ik mijn plan wat gewijzigd. Ik wil nu Panglao (Bohol) gaan en niet meer naar Malapascua. Dit eiland schijnt voornamelijk voor duikers te zijn. Dit betekent wel dat ik lang bezig ben om in Panglao te komen. Dit is meteen het meest zuidelijke punt van mijn reis dus het wordt daarna alleen maar beter. Om niet de hele reis erna toe te beschrijven zal ik het kort houden.

Met de tricycle naar Donsol, wachten, met Jeepney naar Pilar, 2 uur wachten, wel gezien hoe de vissers hun vis uitlaadden. 

De politie checkte alle tassen op drugs. 
 Met de fastboat naar Masbate (2 uur), gecheckt in hotel Sea-Blick. Gegeten in een vegetarisch restaurant, uitgenodigd door een Filipijns stelletje om bij hun te gaan te zitten. De volgende dag kwam ik hen weer tegen bij de port. 
Was wel interessant, heb daardoor ontdekt dat er nu grote droogte (El Nino) is. Sinds november heeft het niet geregend;( Ook een filmptip gekregen voor 'A beautiful life' dat gaat over de vreedzame revolutie van 1986 om Marcos te laten opstappen als dictator. Daarna lekker slapen. 6.30 uur weer de wekker;( Om 9.00 uur met de bus vertrokken naar Cataingan (3.5 uur). Ergens onderweg geluncht met heel mooi uitzicht. 
Met de ferry naar Bogo (5 uur) en veel geslapen. Wel bijzonder bij het vertrekken van de boot werd het instructiefilmpje laten zien en dit eindigde met een gebed aan God voor een behouden vaart. Mooie zonsondergang gezien.
Toen met dezelfde bus weer verder naar Ceby City (4 uur). Op zich is deze route wel te doen als alternatief om via Manila te vliegen. Kreeg deze tip trouwens van een fransman die in Donsol woont. Natuurlijk weer doorverteld aan andere reizigers. Zo help je elkaar mooi. Op de boot kende ik trouwens alle buitenlanders, wel grappig dat je in zo'n korte tijd zo veel mensen leert kennen.
Was wel gaar toen ik het hotel aankwam. Zit nu te wachten tot de fastboat naar Tagbililaran gaat vertrekken. En als ik daar ben nog ff een taxi en ik ben in Panglao. En dan kan ik lekker relaxen...

Geen opmerkingen: