woensdag 7 april 2010

First Dive in Panglao

Ja, het heeft wat langer geduurt dan gedacht maar nu ben ik toch eindelijk aan een relaxter gedeelte van mijn vakantie begonnen! Gisteravond alle vliegtickets gekocht dus de route is helemaal uitgestippeld. Geeft wel rust trouwens. Gelukkig is alles wat je kiest goed maar is wel veel te kiezen. Zou ik dan toch last hebben.
Gisteren ben ik dus aangekomen in op het schiereiland Panglao dat onderdeel van Bohol is. Hier is het strand (Alano beach) wit, de zee blauw, palmbomen groen. Kortom relaxed! 
Vandaag had ik besloten om maar eens een test duik te gaan maken. Stond op mijn lijst en was toch heel erg nieuwsgierig hoe het onderwater is. Tuurlijk heb ik gesnorkeld maar duiken had ik nog nooit gedaan. Had wel vantevoren aan mijn oorarts gevraagd of ik kon duiken. En het antwoord was ja, mits er altijd iemand bij mij is in het geval ik duizelig wordt. Leek mij een prima voorwaarde.


Dus ik naar de gozer in het duikcentrum, een fransman die hier al 3 jaar woont (geen slecht idee trouwens). En na een introductie film zijn we idd het water in gegaan. Eerst de basis oefenen in het zwembad om vervolgens in de boot te stappen en naar het echte koraal te gaan.

 
Wow! Wat was het daar mooi! Een hele nieuwe wereld heb ik daar ontdekt! Zoveel verschillende vissen met verschillende kleuren. Gek koraal dat beweegt, rare kleuren heeft. Zeeegels en -sterren. Grote en kleine vissen. Het is eigenlijk onbeschrijvelijk wat je daar ziet. Een ding moet ik er ook bij vertellen en dat is de rust die er is! Alleen ik (en mijn buddy) en de onderwater wereld. De eerste duik was al meteen 46 minuten en we zijn tot een diepte van 8 meter gegaan. Fantastisch is dit! Laat ik maar niet zeggen dat het zeewater 27 graden is ;-)
Ik had de smaak zo te pakken dat ik ga probremen om een Open Water License te krijgen. Maar daarvoor moet ik wel eerst een permit van de dokter hier van krijgen. Bij de dichtsbijzijnde kliniek konden ze mij niet helpen omdat hun apparaat kapot was (al 3 weken) en een nieuwe 'waarschijnlijk' volgende week komt. 
Dus moet ik naar de dokter in een ander dorp. Om 8 uur heb ik afspraak, hopelijk lukt dat en zal ik de komende tijd veel onderwater zijn. Heb hiervoor wel mijn plan weer gewijzigd maar ach, daar zijn plannen toch voor;)

Geen opmerkingen: