vrijdag 16 april 2010

Rice and sardinnes

Gisterochtend vertrokken uit het mooie Boracay;( Het is inderdaad een heel mooi eiland om te zijn maar gelukkig kan het nog mooier (schijnt). Weer vroeg op gestaan (aan echt goed uitrusten kom ik nauwelijks aan toe) om met de tricycle naar de port te gaan en daar met de boot naar Caticlan. Bij het inchecken moest ik natuurlijk weer extra betalen maar had geen zin in gedoe dus deed dat maar.
Het reisschema zag er als volgt uit, via Manila naar Puerto Princessa vliegen. In Manila nog geprobeert om een vlucht van El Nido naar Manila te regelen maar dit was bijzonder moeilijk, terwijl dit de place to be moet zijn. Weet nu  wel dat er twee maatschappijen op El Nido vliegen: Seair (3 x per week) en ITI (3 x per dag). De laatste zou wel interessant zijn om te nemen, ware het niet dat het niet mogelijk was om via de website een vlucht te boeken, bij een agent niet meer dan 5 dagen van tevoren (dus moet dan terplekke) en de kosten (schijnen soort prive vliegtuigen te zijn).
Zo merk je maar dat dit land nog niet helemaal op toeristen is ingesteld. Ook is het niet mogelijk om van Puerto Princessa (PP) een nachtbus er naartoe te nemen, terwijl het toch 6/9 uur rijden is.

In PP bij aankomst meteen maar de volgende activiteit geregeld: de ondergrondse rivier Sabang bezoeken. Volgens hun eigen zeggen een van de (7) wereldwonders. Werd natuurlijk door de chauffeur naar een travel agent gebracht waar ik standaard 10% korting kreeg. Wel mooi dat de chauffeur er ook beter van werd want hij kreeg een kilo rijst en een blik sardientjes. Toch fijn om te weten dat hij weer zijn gezin een goede maaltijd kan geven door mijn boeking.

In PP is het niet fijn om te zijn. Weer heel warm, veel verkeer en lawaai. Wilde in eerste instantie niet naar El Nido omdat ik dan weer verder moet maar deze stad dwingt me om te vluchten. Wat trouwens wel heel toevallig, stapte mijn hotel uit en wie zit daar in die tricycle: Katherina. Ik had haar ontmoet in Donsol. Ze had haar vriend opgehaald vanuit Manila en was direct hier naar toe gegaan. Il mondo e una pease.

Het is nu 's ochtendsvroeg en wacht op het busje. Het is nu prima uit te houden, lekker koel. Zo mag het de hele dag wel zijn... Vannacht ook gewoon de ventilater bij het voeteneind gezet om toch wat koeling te krijgen. Misschien is het toch niet zo'n gek idee om een airco kamer te nemen (als die al beschikbaar zijn....)

Geen opmerkingen: