dinsdag 20 april 2010

Tour A & C at Bacuit Archipelago

Waarschuwing: Als je snel jaloers bent en het in Nederland slecht weer is, dan kan je dit bericht beter overslaan;)
Het is hier echt schitterend! Moeilijk te bereiken per land maar als je eenmaal bent dan ben je reis al lang  vergeten. De afgelopen 2 dagen ben ik gaan island hoppen in de Bacuit Archipelago. Dit is een gebied met allemaal eilenden voor de kust van El Nido. Het lijkt wel alsof iemand een handenvol met eilanden hier heeft neergegooid.
 
Zowel tour A en C heb ik gedaan, elke dag een tour. Goed principe. Om 9 uur verzamel je bij het kantoortje, wacht je tot de groep compleet is en dan  gaan je aan boord. De groep bestaat uit 6/8 personen. Wel leuk want op deze manier leer ik veel mensen kennen. Nu ik hier een paar dagen rond loop begin ik al best wat mensen te kennen.
Vervolgens vaar je naar een eiland en gaat de boot voor anker. Je kan dan naar het strand, gaat zwemmen of snorkelen. Inmiddels heb ik al best wel wat eilanden gezien en de een is nog mooier dan de ander.
Een paar wil ik toch in het bijzonder noemen: Secret Lagoon, Secret Beach, Helicopter Island en Matinloc Shrine.
Secret Lagoon is een kleine lagoon waar je alleen kan komen door een kleine opening in de lavarotswand. Eenmaal daar tref je de een lagoon aan die helemaal omringt is door rotsen. Op een gegeven moment was ik helemaal alleen in die lagoon en dat voelt fantastich. Om het ook vast te leggen heb ik mijn camera in een waterdichte tas gedaan en weer naar de lagoon gegaan. Helaas is het super moeilijk om op de foto vast te leggen wat ik in werkelijkheid heb gezien. Maar de foto zit wel in mijn hoofd.
Secret Beach is vergelijkbaar met de Lagoon alleen zit er dan ook nog een strandje bij. Hoe relaxed is dat. Op de terugweg ben ik wel gestoken door een jellyfisch. Jemig wat doet dat pijn! Heb dit nog nooit eerder meegemaakt en dat ik wil ook wel zo houden. Het lijkt wel of er met een heet en scherp voorwerp constant op mijn schouder wordt gedrukt. Niet tof. De volgende ochtend was het wel weg, gelukkig.
Op helicopter island waren er boxen waar zeeschildpad eieren in zaten. Op zich was er niets te zien omdat ze in het zand liggen maar ik vond het wel goed dat ze deze boxen plaatsen. 
Trouwens op Matinloc Shrine is er  een heuse kerk gebouwd. Het is een hartvormig eiland en waarschijnlijk zo bijzonder dat het nodig was om een kerk met allerlei beelden te plaatsen.
Rond het middaguur blijven we meestal wat langer op het eiland en wordt er voor iedereen een lunch gemaakt. Die heb je natuurlijk ook verdiend van al die energie die het genieten hier kost;)
Bij terugkomst nog even in de hangmat liggen en de laatste zonnestraaltjes mee pikken.
 Nog wat foto's voorals het nog niet duidelijk is hoe het er hier uit ziet;) Wel goed om te merken dat ik dacht dat het zondag was terwijl het al maandag was. Goed teken!

Geen opmerkingen: