dinsdag 5 februari 2008

Ruud van Nistelrooy in Lima?

Vandaag was weer een super goede dag, erg veel gelachen!!!

Gisteren ben ik op tijd naar bed gegaan, was toch helemaal ingemaakt met pool. Ik had wel twee excuses; jetlag en bier :) Volgens mij heb ik wel 11 uur geslapen maar ben nu wel aangepast aan de locale tijd!

Vanochtend geprobeerd om mijn volgende stappen te regelen maar aangezien mijn tas er nog niet was, was het toch beter om te wachten met reserveringen maken totdat het er echt is. Dus zijn we met z´n drieen naar Pachacamac gegaan. Dit is een ruine vanuit de pre-inca tijd. Het was gebouwd 200 jaar voor Chr. en was een belangrijke tempel voor 1000 jaar lang. Doordat het in de meest droge woestijnen van de wereld ligt was er nog veel overblijfselen bewaard gebleven. Ook al lijkt dit spectaculair om te lezen in werkelijkheid viel het nogal mee. Een paar stenen in de woestijn maar wel met heel mooi uitzicht op de zee!!!

Op de terugweg weer met de busjes gegaan, hier worden we steeds beter in. Gelukkig was Richard ook mee en hij spreekt al een aardig woordje spaans. Dus in de bus heb ik mijn spaans verbeterd en hardop hem na gesproken, tot groot vermaak van de vrouw die naast ons zat. Daarna een taxi aangehouden door mijzelf en die bracht ons naar Miraflores.
Eenmaal in Lima lekker geluncht en daarna naar SAE (South American Explorers, soort club waar je lid van kan worden en dan voor reizen en slapen korting krijgt, ik ga dat niet doen omdat ik het er niet uit ga krijgen en beperkt mij misschien in mijn keuzes) gegaan. Wel twee engelse leesboeken gekocht) ook al was ik geen lid. Daarna toch maar weer een winkel in om boxershorts te kopen, wie zegt dat mijn tas vandaag wel aankomt. Dit was wel lachen. Moet je voorstellen 4 rekken vol herenondergoed met allerlei kleuren. Ik was al ruim vijf minuten aan het zoeken naar mijn maat. Ik kon namelijk alleen maar S-jes vinden. Op zich kon ik dat wel begrijpen omdat die mannetjes hier niet zo groot zijn, maar toch, allemaal S-jes vond ik wel wat overdreven. Op een gegeven moment in mijn beste spaans: Signorita, perdona, quiero un Large? In een fractie van een seconde had ze een L. Ongelovelijk, ik stond al minuten voor dat rek.
Wat bleek nu, ik zat mijn neus te kijken. Op elk label stond een S van Sol, de lokale munt eenheid dus dat was niet de maat. Wat voelde ik me dom maar er werd hartelijk gelachen om mij.

Ik heb ook nog een muziek cd van Grupo 5 gekocht, dit is de meest populaire muziek in Peru, dat kan natuurlijk niet ontbreken in mijn collectie. Verder nog wat rond gebanjerd richting hostel. Ik vind Lima eigenlijk wel een relaxte stad. Het is lekker warm maar je zweet niet en schoon, het verkeer rijdt rustig en toetert nauwelijks. Mensen lopen veel en er is niet veel hoogbouw. Tussen de kleurige huizen zie je af een oud huis dat er zo schilderachtig is dat ik wel een foto moet maken.Vooral als er toren hogen cactussen voor staan. Als ik een NL ben, ga ik zeker een hele mooie cactus voor in mijn huis kopen.

Nog een mooie sunset gezien en wat foto´s gemaakt voordat we naar ons hostel zijn gegaan. En daar lag mijn tas, yes, yes!!!! Toch wel fijn, ook al heb ik mij prima vermaakt zonder. Dat betekend dus dat ik morgen weer verder kan. Heb al een plan gemaakt maar ga ik niet vertellen, maar het het zeker de moeite waard om mij te blijven volgen.

Nu zullen wel denken waar die titel op slaat. Vandaag had ik veel met Richard gepraat, toffe droge engelsman trouwens. Wat bleek toen hij mij voor het eerst zag dat ik de tweeling broer van Ruud van Nistelrooy was. Dit geloofde hij echt, was wel lachen. Gelukkig wist ik net genoeg van hem af dat het een voetballer was, maar voelde me toch wel vereerd. Rich heeft het zelfs als titel voor zijn Facebook gebruikt! Straks maar even weer met hem poolen en hem natuurlijk in maken!
Die gozer die naast mij zit, dacht precies hetzelfde als Rich. Niet te geloven dit!

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Hallo Ruud!

Nou grappig hoor, daar had ik nog nooit aan gedacht! Zo zie je maar weer dat vreemden met hele andere ogen naar je kijken! Goed om te lezen dat je allemaal leuke mensen ontmoet!
Fijn ook van je tas! Kun je dan nu ook foto's op je blog zetten? Want dat maakt het natuurlijk helemaal leuk!

Tot de volgende blog!
Adios hermano!

Pauline zei

Jonathannnnn!!

Wat fijn dat je je tas weer hebt! Ben benieuwd waar je heen gaat, maar het getuigt toch van weinig vertrouwen in de interesse van je blogvolgelingen dat je t niet wil vertellen :P Geniet van t zonnetje en alle mooie dingen daar!

Pauline

Unknown zei

Hola Jonathan,

Vandaag het mailtje met verwijzing van je blog uit mijn inbox geplukt en dan nu de achtervolging ingezet ;)..Wat leuk om te lezen dat je geniet! Veel plezier en ik ben benieuwd naar je foto van het carnaval :)!

Ciao, Fleur

Anoniem zei

Nou, jij hebt dus een L nodig? Opschepper... ;-)
Leuke verhalen, Ruudje!

louis zei

heee Jonathan,
hahahah ik zie dat je al leuke meiden gevonden hebt,ouwe snoerpert.
leuk daar ?
groetjes louis