woensdag 27 februari 2008

´Cueca mía´ sin palabres

Nu ik plan klaar heb en alles geregeld heb. Moet ik mijzelf maar vermaken in deze stad. Heb meestal wel een hekel aan grote steden waar ik dan alleen ben, maar ja. Als mijn plan gaat werken.... wordt dat ruimschoots goed gemaakt! Blijf maar mijn blog lezen ;)
Gisteren heb ik een beetje door de stad gebanjerd, hier en daar wat gekocht en als klap op de vuurpijl een culterele actie ondernomen. Ben naar Teatro Municipal ´Alberto Saavedra Pérez´ gegaan en heb daar de voorstelling Cuece mía gezien. Dit is een dans en toneel voorstelling met een folkorische invloed. Volgens de informatie zou er niet gesproken worden. Dus dat sprak mij wel aan want dan had ik geen achterstand tov van de overige gasten. Het dans gedeelte was inderdaad zonder worden en dus te volgen. De dansers zwaaiden met zakdoekjes (Cueca) en dat is dus typisch boliviaans. Helaas, was dat het toneel gedeelte MET woorden. Het scheen heel grappig te zijn want iedereen moest vaak en hard lachen. Het voelde net als vroeger als iedereen lachte behalve ik maar nu was het anders omdat ik het wel hoorde maar niet verstond.
Wat mij verbaasde was dat op een gegeven moment een aantal mensen uit het publiek het podium op mochten om te dansen. Bleken ze allemaal die dansen te kunnen. Ik was verbaasd, zou zo geen nederlandse volksdans kunnen dansen...
Het theater zag er mooi uit, was dan wel geen La Scala, maar ze hadden hun best gedaan. Het publiek vond ik wel bijzonder. Sommige dames waren heel mooi gekleed terwijl anderen gewoon met jeans en Nike´s aankwamen zetten. De leeftijden verschilden ook veel, mensen namen zelfs (huilende) baby´s mee en er waren ook mensen die van ouderdom een stok nodig hadden. Er waren heel weinig gringo´s, volgens mijn maar 3. En door dit gemeleerde gezeldschap vond ik het minder erg om naar het theater te gaan in mijn afritsbroek en bergschoenen;)
In deze outfit ga ik vanavond ook naar de film, maar daar is het toch donker! Was een goede film met Jack Nickelson en Morgen Freeman over dat ze beide nog maar een paar maanden te leven hadden ivm kanker. Wel zwaar maar heel goed.
Trouwens, nu kan ik ook zeggen dat ik mijn winterjas, sjaal........ en handschoenen in de bios heb gezeten. Bijzonder allemaal!

In het gebied waar ik nu bivakkeer Witchtes´ Market kan je allemaal bijgelovige dingen kopen. Je kan zelfs dode baby lama´s kopen en die kan je dan onder een hoeksteen van je nieuw te bouwenhuis begraven, schijnt geluk te geven. Laat maar weten wie er binnenkort een huis gaat bouwen, neem ik er eentje mee ;)
Vrijdag gaat mijn plan beginnen dus morgen nog wat actiefs in de omgeving doen....

Heb trouwens ontdekt dat ik ook filmpjes kan uploaden, bij Machu Picchu heb ik dit gedaan, had daar wel een tweede pc voor nodig omdat het anders helemaal slaapverwekkend voor me werd! Ben benieuwd of het goed zichtbaar is.

1 opmerking:

Anoniem zei

Hallo Jonathan
Ik kreeg van Pauline dat jij ook zo'n blogg hebt en ook mee kan kijken waar je zit en hoe je het ervaart
Ik blijk nu kijken op je site en nog veel plezier
Als je misschien nog leuke muziek hoort /vindt ik hou mij aanbevolen

gr Mij Ang Chen IBU