maandag 4 februari 2008

Carnaval in Lima

Vandaag was echt een super mooie dag. Met een paar mensen van de hostel zijn we naar het centrum van Lima gegaan met de Collectivo (een particuliere busje voor 1Sol (3 Sol = $1). Toen we op Plaza de Armas aankwamen, vielen we met onze neus in de boter want er begon net een carnaval optocht! Dit was een optocht met alleen maar dansen mensen en muziek (dus geen praalwagens enzo.) Het was echt schitterend om al die mensen te zien dansen en zingen. Met vol overtuiging dansten ze, het maakte niet uit of het mannen of vrouwen waren. Ze kwamen vanuit alle streken van Peru met hun eigen klederdracht. De muziek was voornamelijk gemaakt met trommels en panfluiten, het klonk heel vrolijk. Opvallend was dat de kleding verschilde maar de muziek niet.



Op een gegeven moment, stopte de optocht en kon je makkelijk foto´s maken. En ze vonden het heel leuk als je foto´s maakte. Ik mocht zelfs tussen de groep staan, dit was natuurlijk helemaal schitterend. Toen ik hen de foto liet zien, waren ze super blij!





Na een hapje gegeten te hebben, zijn we naar Monasterio de San Francisco(16e eeuw) gegaan. Dit zag er heel mooi uit eigenlijk was het een kerk met daaronder in de kelders de (eerste) publieke begraafplaats. We hadden een private tourgide die ons alles graag wilde uitleggen. De graven vond ik nog het meest interessant. Er waren een aantal graven gemaakt van wel 5 meter diep waar in de lichamen werden gelegd afgescheiden door een doek. Als het graf vol was dan haalden ze de overblijfselen eruit en legden die in een groot rond gat van wel 10 meter diep. Heel bijzonder.
Met de gewone bus weer naar de hostel gegaan.... en eindelijk wat gel gevonden want mijn tas is er nog steeds niet ;)

Gisteravond ben ik naar het vliegveld gegaan (en in de taxi bijna in slaap gevallen, had het wel zwaar met mijn jetlag) en tot mijn grote verbazing was mijn tas er nog niet (NOT). Gelukkig kregen we wel een vergoeding van $70 kon ik tenminste nieuwe boxershorts, sokken en een T-shirt kopen. Ik kwam bij de balie Bart tegen, een nederlander die in hetzelfde schuit zat en we zijn samen weer terug gegaan en ook nieuw ondergoed gekocht. In Miraflores (moderne uitgaanswijk) hebben samen nog wat biertjes weggetikt en goede gesprekken gehad over gelukkig zijn en relaties enzo. (het verband was niet altijd duidelijk ;)). We hebben de avond afgesloten met een Pisco sour. Dit is een Peruaanse drank, een soort Grapa qua sterkte maar veel lekkerder. Toen ik op 2 uur mijn bed zag was ik wel blij. Ook als was dit ook een hele leuke dag, ben wezen lopen naar Miraflores, tas en simkaart gekocht. En we zijn naar het strand gegaan. Heerlijk een beetje uitwaaien en ook wat verbranden (maar niet erg hoor).

1 opmerking:

Anoniem zei

Hoi Jonathan,

Wat een mooie foto's van het carnaval! Je hebt al weer veel beleefd zie ik! Ga je binnenkort nog zwemmen in de zee? Ik denk dat ik ook maar even over kom!

Liefs
mama