dinsdag 19 februari 2008

Carlos el caballo

Op de terugweg van Machu Picchu zijn we eerst een stukje met de trein gegaan en toen met een busje. Totdat de motor ermee ophield. Na een half uur dit te hebben aangezien, hebben we een auto aangehouden en zijn we liftend naar Cusco. Dit was de eerste keer in mijn leven dat ik heb gelift en het ging goed. Had alleen een houten kont en mijn benen waren stram omdat we in de achterbak zaten maar het constant luisteren de cd Panflute Classical Volume 3 deed ons goed.
De volgende dag zijn Joe en ik naar de kapper geweest. Ik heb lekker een scheerbeurt genomen. Dat vind ik zo lekker! Het was helaas niet beter dan India maar met mijn Gilette krijg ik in de verste verte niet zulke zachte wangetje.
aarna zijn we een aantal archeologische sites wezen bezoeken enwel te paard!!!! Dit was super zo in de natuur te zijn, het was er zo stil, heerlijk. Ik kreeg de leider van alle paarden! Heb hem Carlos genoemd want zijn echt naam vond ik niet zo bij hem passen (Girason en dit betekent zonnebloem). Het lukte me zelfs om hem af toe te laten rennen!

We hebben naast de sites ook wat grotten gezien voorlamelijk hadden die een rituele aard.
s´Avonds zijn we met z´n allen wezen eten in een restaurant waar het geld voor een goed doel bestemd is. Ze steunen er projecten om straatkinderen van de straat te krijgen ermee. Toen ik binnenkwam moest ik wel lachen omdat het helemaal niet uitzag als een restaurant maar als een kinderwinkel. De menu kaart hadden ze gemaakt van stripboeken voor de kleintjes. Dus op de ene pagina stond wat je kon bestellen en op de volgende pagina werd een verhaaltje vertelt.

Na het eten heb ik afscheid genomen van Joe en Luciano en toen was El grupo Juchy Watho helemaal uit elkaar gevallen. Waarschijnlijk zie ik Joe wel weer omdat dat we dezelfde route reizen.
Oh, ja was nog wel lachen. Na het eten zijn we beneden gaan zitten omdat het te warm boven was (we zaten boven de keuken). Ik ontdekte dat ze allemaan gekke hoeden hadden. Dus daar moesten we wat mee ;)
Daarna nog wat free drinks genomen en toen lekker naar bed. Vandaag ben ik dus mijn blog aan het bijwerken en ga zo wat eten en wat dingen bekijken en mijn volgende stap naar Puno regelen.

1 opmerking:

Anoniem zei

Lieve Jonathan,

Wat een prachtige foto's en dan dat leuke commentaar erbij!! Wat beleef je veel! Je lijkt wel een indiaan (zonder tooi) op Carlos! Heel wat anders dan op Arexona in Sauerland he?

Liefs mama