zondag 10 februari 2008

Rondhangen in Arequipa

Vanochtend ben ik (een beetje gebroken) aangekomen in Arequipa. De reis ging wel goed maar heb niet heel erg goed geslapen, dat is ook wel te zien...

Na wat extra geslapen te hebben en gedouched voelde ik mij al heel wat beter! Op een balkon bij Plaza de Armas lekker gebrunched en een plan voor de dag gemaakt.

Het eerste wat ik gezien is de Monasterio Santa Catalina, volgens de LP moet je dit zien. En idd het was heel mooi om te zien. Het blijkt een hele bijzonder klooster te zijn waar het in de begin tijd (16 eeuw) er zelfs feesten werden gehouden en de nonnen hadden ook bediendes. Het is ook is ook heel groot 20.000 vierkante meter. Dat zijn heel wat voetbalvelden!

Daarna heb ik mijn trip verder gepland want morgen ga ik eens wat actiefs doen, ga een twee daagse trek in de Canon del Colca doen, het schijnt heel bijzonder te zijn en ook hele grote vogels kan je zien, welke denk je? Over een paar dagen geef ik het antwoord!

Nog een beetje rond gehangen, wat fruit gekocht. Vraag met niet hoe het heette maar het zag eruit als een appel en smaakte naar een meloen ?! Je moest het alleen wel eerst schillen, heb dus maar even (en dat doe ik niet vaak;) ) de onkundige man gespeeld en ik kan zeggen het werkte wel.
Lekker in een park in het zonnetje gezeten en mijn boek gelezen. Bleek het een soort kinderboerderij te zijn. Ik kwam erachter dat ze in NL wel andere dieren hebben..........eerder kippen....

De taxi´s zijn trouwens ook wel grappig hier, het zijn echt kleine merkloze auto´s. Ze lijken meer op radiografisch bestuurbare auto´s maar dan een tikkeltje groter. Gelukkig hier geen lawaai makende touk touks. Het valt mij op dat de mensen hier vrij rustig zijn en je ook gewoon aan kijken. Gelukkig zeggen ook nee als ze nee bedoelen. Dit voorkomt veel spraakverwarring...alleen ik moet moet nog wat meer Spaans leren. Het boekje dat ik van Robin heb geleend komt er goed van pas, gebruik dit kleine wordenboekje veel hierdoor neemt mijn vocabulair langzaam toe.
Op dit moment draaien ze Grupo 5 met het liedje Te Vas. Dus voor de liefhebbers van latin muziek kan ik je aanraden om deze eens te downloaden, krijg je geen spijt van! Het blijft wel dagen in je hoofd zitten....
Ik weet mijn mobiele nummer nu ook, het is (1)89811465 er moet +51 voor. Of je de eerste 1 van mijn nummer moet gebruiken weet ik niet, probeer maar. Hoe er wel rekening mee dat het bij jullie 6 uur eerder is dan bij, dus niet te vroeg bellen;)

1 opmerking:

Anoniem zei

Hej brak koppie,
Groetjes vanuit H'lem (4.30; gestapt en toch even je blog gecheckt ;)