woensdag 6 februari 2008

Een oase van ´rust´

Gisteren ben na een busrit van ca. 4 in Huacachina aangekomen, dit is een klein plaatsje buiten Ica. Het is een heel klein maar bijzonder plek omdat het een oase is midden in de woestijn. Het midden van het plaatsje is een vijver met daaromheen palmbomen en wat hotels en huizen, That´s it! Heb een hostel uitgezocht, bleek wel een onwijs party hostel te zijn dus voordat ik naar bed ben gegaan nog een biertje gedronken aan de bar. Maar had en als snel gezien.


Vanochtend zou ik een uitstapje maken maar wegens te weinig animo ga ik die morgen doen. Dus heb lekker in de schaduw een paar uur een boek gelezen. Ik dacht verstandig te zijn om niet in de volle zon te zitten maar het mog niet baten, ben wel een kreeftje geworden. Het mag de pret niet drukken!
Lekker gelunchd aan de oever, was niet verkeerd, kan ik je vertellen!

Aan het eind van de middag heb ik iets super cools gedaan..... een duin buggy tour met sandboarding!!!! Kan niet eens snowboarden maar dat terzijde. Moet je voorstellen een grote buggy waar ongeveer 8 man in kan en die scheurt door de duinen heen. Maar goed dat ik in de gordels zat anders was de kans groot dat ik eruit viel.

Het rijden was afgewisseld met sandboarding. Dit was echt cool. Lig je op een sandboard en glij je als een gek zo´n honderd meter naar beneden. In het begin was het wel even slikken maar ik dacht als ik zonder ski ervaringen in Stockholm van de rode piste af kan, dan kan ik dit ook! Mijn laatste glijrit was echt kicken. Ik was als enige die wat meer de duin op liep en ben toen als een gek naar beneden gegleden. Bijna beneden ging wel super hard, en moest wel even slikken ook omdat ik over een wat ruw gedeelte gleed. Maar kwam uit eindelijk tot stilstand met mijn mond vol zand en waar ook nog meer. Het was super, heb er een een filmpje van laten maken maar die kan ik niet uploaden.



Trouwens, zonondergang is hier echt mooi, alles krijgt een rode gloed.




1 opmerking:

Anoniem zei

Mr Jonathan,

gruwelijk!!! Een echte zandhaas haha. Super verhalen tot zo ver!!
Moest enorm lachen over je onderbroeken verhaal haha.

veel spab en genieten!!