zaterdag 1 maart 2008

Landing on grass

Nou, erg beroemd ga ik niet worden, dus zullen we die handtekeningen maar achterwege laten?

Gisteravond ben ik weer naar Sol y Luna gegaan om te kijken naar de TV uitzending. Bleek dat er voetbal werd gekeken op de enige TV (mannen zijn ook overal op de wereld hetzelfde....) Dus ik vriendelijk vragen of ik 5 minuten de wedstrijd kan onderbreken. Dat mocht! Maar het programma duurde veel langer dan 5 minuten. Dus toen kwam iemand van het cafe naar ons toe en zei dat we ook ik het huis van de (nederlandse) eigenaar naar de uitzending mochten kijken. Ehhh, ok dat doen we! Dus daar zaten we dan te kijken naar en uitzending in het spaans over hoe je afval moet scheiden en Pet Fashion !? Totdat uiteindelijk het gedeelte over reizen ging. Dus vol spanning kijken of ik aan het woord kwam.... maar nee hoor, alleen Carla de manager was aan het woord. Maaaaaar er was een shot van mij genomen van mijn rug toen ik bij de bar zat. Dus ik ben wel op nationale Boliviaanse TV geweest. Wordt er alleen niet beroemd van!

Dus de volgende dag lekker uitgeslapen en mijn ding gedaan. Een taxi genomen naar het vliegveld om naar Rurrenabaque. Schitterend was dat, een heel klein vliegtuigje waar maar 20 passagiers in kunnen zitten. Het was nog wel spannend of het wel zal vertrekken omdat de lijndienst hier niet zo betrouwbaar is. Dit komt, in dit geval, omdat het vliegveld in Rurre bestaat uit een grasland! Ja, dat lees je goed, we zijn gewoon op gras geland. Als het dus geregend heeft kan het vliegtuig niet landen en moet het weer omdraaien naar La Paz. Als het wel landt, moet het ook goed in de ankers anders klapt het weer tegen een berg op. Het is dus niet een alledaagse vlucht die ik genomen heb.

Wat ook bijzonder was, is dat we net zo hoog vlogen als de bergen om ons heen.



Toen we uitstapten, kwam de warmte ons tegemoet! Het is hier namelijk tropisch! Heerlijk om al die overbodige kleren niet aan te hoeven. Zit dus nu dan ook nog steeds in mijn korte broek terwijl het al donker is. Het doet me ook denken aan Azie ( en met name Cambodja) en daar wordt ik wel vrolijk van. Heb het wel even genoeg gehad met die kou, alhoewel de ergste koude nog gaat komen.....


Morgen weer vroeg opstaan want dan gaan we naar Park Nationaal Madidi voor een paar dagen diep de jungle in.... YES!!!! Heb al wat leuke Ieren ontdekt in mijn groep dus dat wordt wel weer lachen. Gelukkig zitten we allemaal in het hetzelfde hotel.
Ik zal jullie verder goed op de hoogte houden maar eerst moet ik het zelf gaan beleven!

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Hey daar ergens ver weg,

Lekker bezig en wat een mooie foto's. Kan nu al zeggen dat die plekken waar jij bent geweest mij meer aanspreken dan nog eens naar Azie. Ik heb jou veel te vragen wanneer je weer terug bent. Tot die tijd enjoy en geniet van het moment,

Amigo, Dennis

Anoniem zei

Heeej Jonathan!!

Mooi hoor om alles te lezen! Ik liep een paar daagjes achter maar loop nu weer helemaal bij! Dan sta je weer in de sneeuw en dan is het weer tropisch! Ze zijn daar van alle markten thuis!! Konden we dat maar over ons kikkerlandje zeggen!

Klopt het dat die link van je 'legendarische tv-moment' nog niet op je blog staat? Of kijk ik er helemaal overheen?

Chau
Stefanie!!
:)

Anoniem zei

Hoi Jonathan,

Was dit je eerste landingsbaan van gras? Veel plezier in de jungle!!
Geniet erg van de prachtige foto's en verhalen!

Liefs mama