woensdag 12 maart 2008

La playa a Antofagasta

Gisteren heb ik een heerlijke (vegetarische) lunch bij Rigo thuis gehad! Ik heb het idee dat men het in Latin Amerika raar vindt als iemand geen vlees eet. Vlees is echt een belangrijk onderdeel van het leven hier. Bijvoorbeeld aan de hoofd winkelstraat van Antofagasta zit gewoon een slagerij. Ben even naar binnen gelopen want was toch wel nieuwsgierig. Het voelde voor mij wel vreemd om er te zijn dus ben ook weer snel weggegaan.
Na de lunch ben ik naar het strand gelopen. Rigo woont zo dichtbij het strand dat het maar 5 minuten lopen is. Daar heb ik lekker in de zon kunnen liggen en een rood hoofd gekregen. Het schijnt dat de zon hier gevaarlijk is omdat het UV gehalte erg hoog is. Maar voor die 3 uur die op het strand heb gelegen heb ik er weinig van gemerkt.
Daarna ben ik naar DE shoppingmall van Antofagasta gegaan. Ik ben namelijk bijna door mijn engelse boeken heen en daar schijn je nieuwe te kunnen kopen. Dus ik er naartoe en inderdaad in de boekwinkel is er 1 vakje bij de grond waar engelse boeken liggen. Heb ze allemaal doorgenomen en twee uitgekozen er stond geen prijs op maar bij de kassa kwam ik daar snel genoeg achter. En wat een prijs. Voor een normale paperback zou ik ca. € 60,- moeten betalen. Dat was me toch iets te gek. Ben toen maar gaan genieten van het uitzicht omdat de Mall gedeeltelijk in de zee ligt!
Toen ik weer bij het huis van Rigo aankwam, vertelde hij mij dat je ook tweedehands boeken kan kopen. Dus ik weer in de taxi en heb uiteindelijk toch twee boeken gekocht maar voor een veel betere prijs.
Trouwens ik heb ook het systeem van de taxis door. Deze stad is als een dambord opgezet en als je dus een taxi wil moet je in de straat gaan staan waarin het verkeer in de richting rijdt (een richtingsverkeer) van je bestemming.
Die avond zijn wij Carina langsgeweest, zij is de vriendin van Rigo (of misschien niet meer, kreeg namelijk twee versies te van het verhaal te horen....) en daar was Nathalia ook (vriendin van Carina). Samen zijn we uit gegaan, voelde me op de dansvloer wel een beetje een plank met al die swingende mensen om mij heen.
Daarna zijn we naar het strand gegaan. Er was wel geen kampvuur maar het is toch heerlijk om op strand te zijn. En natuurlijk moest ik op de foto met Nathalia ;)
Vandaag ga ik met de bus naar La Serena, als het tenminste lukt want ik heb een kaarte voor een plaats dichterbij.... I will let you know!

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Jonathan,
Kom net van Blog van Pauline. Dan is het maar een kleine stap van Azie naar Z-Amerika. Volgens mij heb je daar wel aardig naar het zin. Geweldig al die verhalen en met name de foto’s maken het ‘indrukwekkend’: wat een natuur.
Je wilt natuurlijk ook horen hoe het hier is? Oké laat maar! Veel plezier verder. Ik lees wel weer van je.

Anoniem zei

Hallo Jonathan,

Van je lieve zus heb ik je blogadres gekregen. Ik heb al heel wat mooie verhalen gelezen. Wat een belevenis en wat een prachtige foto's.
Kortom, vanuit een kil en winderig Barneveld mijn hartelijke groeten. Tante Emmy.

Pauline zei

Jonathan! internet is hier echt f*cking duur dus heb niet eens echt de tijd om je avonturen te lezen, komt begin volgende week weer ;) Iig gruBen aus Thailand en veel plezier!

Anoniem zei

he vakantieganger!
wat een prachtige foto's weer en goed te zien dat je lekker veel aan het meemaken bent.
geniet er nog lekker van, zeker van dat lekker zonnetje, al heb ik al op de foto's gezien dat je daar totaal geen moeite mee hebt :)
Hier alles ok! Lekker gezellig met mijn ouders op bezoek en gisteren trouwerij oudste zus gehad! erg gezellig allemaal dus.
Nou, geniet ze en tot snel!
xx jen