woensdag 19 maart 2008

Ascensors a Valparaíso

Vanochtend heb ik de micro naar Valparaíso genomen. Dit is de grootste havenstad van Chili en nam een hele bijzondere plek in in Latijns-Amerika voordat dat het Panamakanaal geopend werd. Maar zoals je ziet komen er nog steeds belangrijke schepen langs...Daarnaast is de Chilieense Marine ook erg aanwezig in deze strandsteden. En ja, de mariene gebouwen zijn wel het beste onderhouden van allemaal. Ik moet wel toegeven dat er veel geld hier zit. Als je ziet hoeveel flats er aan het strand staan en de ene dikke auto na de andere voorbij zoeft. Ik voel me hier dus wel thuis ;)
Valparaíso is een stad dat tussen de oceaan en de bergen is gebouwd, wat erg bijzonder in deze is, zijn de vele ascensors. Dit zijn liften die op een rails lopen en mensen van boven naar beneden brengen. In totaal zijn er 15 liften. Natuurlijk heb ik die uitgeprobeerd en je krijgt daardoor een heel mooi uitzicht.
In de wijk Cerro Conceptión heb ik lekker luxe gebrunchd en daarna wat door de stad gebanjerd.
In de middag ben ik weer naar het strand in Reñaca gegaan. Maar geheel tegen de afspraak in, hing er een soort mist! Terwijl dit mijn laatste stranddag zou zijn ;( Als een echte volhouder, ben ik stug op het strand blijven liggen (af en toe in mijn badhanddoek gewikkeld tegen de kou (geen zon = kou)) en ja, hoor daar kwam de zon weer rustig aan.
Toch nog weer een tintje erbij gekregen! YES!
Nog ff een douche nemen en dan met de bus weer naar Santioago (2 uur) door naar het vliegveld en daar een beetje slaap proberen te krijgen. Heb namelijk geen hostel geregeld want mijn vliegtuig naar La Paz vertrekt al vroeg in de ochtend.

Geen opmerkingen: