zaterdag 22 maart 2008

Back to La Paz

Nou, alles ging goed om weer naar La Paz te gaan. Ik had gehoopt om nog wat te kunnen gaan slapen maar daar kwam heel weinig van, volgens mij heb ik maar 3 à 4 uur geslapen. Het was wel gek om in het midden van de nacht op het vliegveld van Santiago te zijn. Ik had verwacht dat het gewoon in bedrijf was, maar het bleek helemaal verlaten te zijn.
Was nog wel een beetje in de war. Op een gegeven moment landt het vliegtuig dus ik er ook uit. Strompel het vliegveld op en ga naar de band om mijn tas op te halen. Vond het wel vreemd dat ik niet eerst langs de douane moest en het gebouw was erg klein. Toen begon er toch iets te dagen, had namelijk op de gevel Iquique zien staan. Wat bleek nou, hadden we een tussenstop gemaakt en daar wilde ik dus het vliegtuig verlaten. Dus, snel weer terug naar het vliegtuig en kon gelukkig nog weer mee naar La Paz!
De vlucht ging goed, had voldoende ruimte en kon lekker naar buiten kijken en van bovenaf zien hoe La Paz eruit ziet.
Die dag heb ik nog mijn laatste souvenirs gekocht, ja toch wel weer lekker om in een goedkoper land te zijn! Die middag ook nog naar het Coca Museum gegaan. Dus weet nu alles over het gebruik van de Coca bladeren :) Het blijkt dat tot 1920 er in Coca Cola gewoon cocaïne in dit drankje verwerkt was. Natuurlijk was er ook schaal met coca bladeren met alkaline en dat kwam goed uit want er fit was ik niet en moest ook wel weer wennen om zo hoog te zijn!
Verder heb ik die dag nog door La Paz gelopen en twee cd's met Boliviaanse muziek gekocht.
Het was trouwens ook hier te merken dat pasen in aantocht was, want zo'n rij vrouwen (en twee mannen) zie je niet vaak voor een chocolade winkel ;)

Geen opmerkingen: