vrijdag 22 april 2011

To kill a day @ Volcán Poás

Na Cahuita verlaten te hebben en hiermee ook echt definitief afscheid genomen van Shelley en Graham, ben ik op weg gegaan naar de laatste bestemming van mijn reis: Alajuela. Over deze stad kan ik weinig zeggen, vooral omdat het bijna Pasen is en deze stad zo goed als uitgestorven was. Donderdag was er nauwelijks een winkel open én bleek later is het niet toegestaan om alcohol te kopen/drinken. In de hostel kon je gelukkig nog wel bier komen maar dat was plotseling 50% duurder geworden.
 
De laatste dag ben ik met een aantal Duitsers naar Volcán Poás gegaan. Deze vulkaan is nog steeds actief waarbij het wel mogelijk is om in de krater te kijken. Als de mist die vanuit de krater opstijgt dat tenminste mogelijk maakt.

Verrassend genoeg (not) was alles goed bereikbaar en had ik weer het idee dat het een toeristische trekpleister was dan een avontuurlijk vulkaan beklimming. In Costa Rica heb ik ook het idee dat ik op vakantie ben in plaats van op reis. Het is allemaal te makkelijk en te westers/modern. Maar het was een goede activiteit om mijn laatste dag te killen. 
Op de terugweg maar gezamenlijk een taxi genomen omdat de bus er lang over doet en we waarschijnlijk weer moesten staan. Wat wel fijn was dat om ons heen allemaal landbouw gronden waren waar koffie en een heleboel verschillende soorten fruit werd geteeld. Heerlijk een verse bakje aardbeien langs de weg gekocht;-)
 
’s Avonds op het dakterras gezeten met uitzicht op San Jose met een biertje en goed gezelschap. Vannacht weer opgestaan om op tijd op het vliegveld te zijn waar mijn terugreis (helaas) echt vorm kreeg. Zit nu in het vliegtuig naar Houston om daar de transfer naar Amsterdam te nemen. Gelukkig is het in NL mooi weer en warm zodat de overgang niet groot is en weer in een korte broek kan lopen. Was wel gek om vannacht en lange broek aan te doen en een trui. Vond het een goed teken dat ik dat niet meer gewend was.

Vind het wel weer fijn om naar huis te gaan, het werken daar gelaten natuurlijk ;-), om mijn familie en vrienden weer te zien en te horen wat er allemaal is gebeurt tijdens mijn afwezigheid. Gelukkig het Pasen en kan ik mijn vakantie nog een paar dagen voortzetten en iedereen weer zien en de cadeautjes geven. En als ik land wordt ik weer door J opgehaald ;-)

Geen opmerkingen: