dinsdag 12 april 2011

Surfing, surfing and more surfing

Wat is het toch lekker om in een mooi baai (Remanso) met dat daarboven een strak blauwe lucht jouw golf te pakken! Het is erg vermoeiend maar o zo verslavend. Het begon drie dagen geleden…
Ik had me opgegeven voor een middag golfsurf les. Het zou mijn tweede les, bij de vorige was het me niet gelukt om op mijn board te blijven staan dus was benieuwd hoe ik het er deze keer zou afbrengen.

Samen met een Frans meisje waren wij de enigen die les hadden en dat was wel fijn omdat ik veel aandacht èn tips kreeg. De teacher was Alfredo Nuñez zeer goed en om een goed karma te houden gaf hij maar één les, zijn volgende les kan je pas na 3-5 jaar krijgen (in het begin vond ik dat wel een beetje vreemd maar hij leerde je het goed aan waardoor je zelf verder kon oefenen)! Hij verteelde dat hij de techniek heel belangrijk vond en dat was te merken. Hij legde alles uit hoe het board werkt, waar je je neus moest houden, hoe je moest opstaan en hoe je moest staan etc. Na een uur in de brandende zon naar hem geluisterd, mochten we eindelijk het water in. En na 3 of 4 golven stond ik inderdaad! Cool! Voelde goed!
De rest van de middag ben ik in het water geweest en na nog een paar kleine tips van Alfredo ging het nog beter. Tot de bijna onder ging had ik gesurft. En de volgende dag ben ik weer gegaan. Was wel even wennen omdat ik een kleiner board had gekregen maar de aanhouder wint dus kreeg dit board ook onder de knie. Aan het eind van de middag nog een heel klein board (7,6) geprobeerd maar dat nog ff een stapje te ver.
Na ruim 10 uur geslapen te hebben, ja het is erg vermoeiend, had ook 5 uur achter elkaar gesurft, me weer op gegeven voor een nieuwe surf middag. En dat ging ook weer goed ondanks dat ik weer een kleiner board had gekregen. In 3 dagen ben ik van 9,6 naar 9,0 naar 8,4 feet gegaan. Vandaag heb ik ook echte grote golven genomen en niet de rommelde golven die in het filmpje te zien was (dat was namelijk dag 2). Daar kwam ook bij dat ik onder de wondjes zat. Alle huid van mijn vingertoppen was gewoon weggeschuurd (hoezo softtop?) en plekken op mijn armen, benen en voet. Heel toevallig bood iemand haar hardloophandschoenen aan die heb ik gretig geaccepteerd dus vandaag ging ik minder pijnloos de zee weer uit. Kwam ook omdat ik nu een normaal board had gebruikt. Eigenlijk vond ik wel fijn dat Alfredo zei dat ik veel progress had gemaakt. Op de eerste dag vertelde hij mij dat het wel een jaar zou duren voordat ik echte golven kon nemen en dat lukte mij al op dag 3 ;-)

Ben nu ook wel weer lekker moe en ben ook een beetje verbrand ondanks factor 30. Ga zo lekker slapen en dan morgen op naar Costa Rica.

Geen opmerkingen: