dinsdag 19 april 2011

Relaxing Cahuita

 

 
Toen ik in Cahuita aankwam verbaasde ik mij over de rust of beter gezegd het dorp leek wel uitgestorven. Miss dat het aan de zondag lag maar er was bijna niemand buiten. Vond het wel vreemd maar inmiddels is het iets drukker geworden en vind het een prettige plaats. Het maken van plannen en toch weer wijzigen heeft er voor gezorgd dat ik toch nog wat langer ben gebleven. 
 
Eigenlijk wilde ik vandaag naar Puerto Viejo de Talamanca maar daar heb ik toch vanaf gezien. De reden dat ik daar naartoe wilde gaan, was dat je er kon duiken. Vanochtend ben ik hier gaan snorkelen en was toch enigszins teleurgesteld. Ok ik wat vissen gezien maar het (koraal)rif stelde niet zoveel voor. Zat me ook te bedenken dat ik mogelijk al verwend ben geraakt doordat ik al op zoveel plaatsen heb gesnorkeld en (beter) vergelijkingsmateriaal heb gezien. Een paar kilometer verderop zou het er echt niet heel veel beter op worden om er te gaan duiken. Daar komt nog bij dat dit plaatsje echt toeristisch is, Starbucks achtige taferelen èn er zijn zandvliegen. Mijn beslissing was snel gemaakt. Blijf lekker nog een nachtje en ga dan morgen naar Alajuela, mijn laatste plaats hier in Costa Rica :-( Het voelt wel goed om na vier weken weer naar NL te gaan. De laatste paar dagen zal ik hier nog genieten en dan is het goed om weer in het vliegtuig te stappen.


Hier in Cahuita heb ik veel gedaan. Na aankomst uit Quepos had ik teveel energie over en ben dus maar lekker gaan hardlopen, alweer 1 uur 10 in de benen. Daarna lekker gegeten en tot mijn verbazing miezerde het een beetje en had ik het zelfs een beetje koud. Wist niet meer zo hoe dat voelde.

De volgende dag wilde ik gaan snorkelen maar daar was ik al te laat voor dus ben op zoek gegaan waar ik kon surfen en daar heb ik mij ’s middags mee vermaakt. Het ging niet heel erg goed maar de golven waar ook niet echt krachtig. Op weg naar een leuk restaurant kom ik plotseling Shelley en Graham weer tegen. Ze waren net aangekomen en op zoek naar een slaapplaats. Het was alweer 2,5 week geleden dat ik hen gezien had, we waren toen in Honduras. Gezellige avond met hen gehad èn bezoek gehad van een luiaard. Deze klom heel rustig over de electriciteitsdraden.
 
Vanochtend dus nog wel gesnorkeld en een grote (pijlstaart?)rog gezien. Die beesten zijn helemaal niet bang voor de boot. Bij het strand zwom ook heel relaxed een kleinere rog langs. Had geen zin om door het park terug te gaan dus ben lekker met de speedboot gegaan. Veel beter! Om daarna nog de laatste zonnestralen te pakken hier in Cahuita en toe op de achtergrond de brulapen nog gehoord.
Oh, ja toch ook nog maar ff naar de kapper gegaan. Volgens mij het ik mijn haar nog nooit zo kort gehad. Miss had dan ook niet naar een hair-artist moeten gaan :-)


Geen opmerkingen: