vrijdag 15 april 2011

I need more muscles!

Het heeft me bijna 14 uur gekost om van San Juan del Sur naar Montezuma, Costa Rica te komen maar heb het gered. Dit was de eerste keer dat ik zelfstandig de grens ben overgestoken en dat was wel ff wennen. Had al moeite met het vinden van de grenskantoren maar heb de stempels weer gekregen. Nog wel een vreemd voorval van een man die naar me toe kwam in Niemandsland met een verhaal dat zijn camera en credit card in Nicaragua gestolen en dat hij naar San Jose moest om verder af te handelen. Liet zomaar zijn ID en paspoort zien, raar dacht ik. Toen vertelde hij mij nog meer maar begreep het niet echt maar wat ik wel begreep is of ik zijn heuptasje wilde vasthouden. Heb maar vriendelijk nee gezegd.

Gelukkig had ik nog genoeg geld om te wisselen om een buskaartje te kopen. Van wat ik over had, kon ik niet eens een toiletbezoek van betalen. Eenmaal aangekomen in Puntarenas de ferry genomen naar Paquera. Mooie tocht met zonsondergang met schiereiland Nicoya op de achtergrond!
In Montezuma snel een plek gekozen om te slapen, dacht wel een goeie plek te hebben gevonden aan het strand maar toen ik bed lag, lag alleen maar op de planken, zo dun was het matras. Eén nacht was genoeg!

De volgende dag eerst naar een betere hostal gegaan en lekker gechilled in de hangmat, fles water en heerlijke sappige mango gehaald en meer niet. Daarna toch maar wat actiefs gedaan en de naar de waterfall, schijnt dat het de mooiste van Costa Rica is. 
 
Toen ik terugkwam bij de hostal stond ik nog ff te praten met een kamergenoot en toen voelde ik wat op mijn been lopen, keek en toen zag ik deze baby gekko.
Er was nog tijd genoeg om te gaan hardlopen dus ben ik naar Playa Grande gegaan. Dit het strand waar ik de volgende dag zou gaan surfen en nu kon al mooi kijken hoe ik daar kon komen. Het surfen daar was mooi! Veel groter strand dan waar ik eerder was. Had wel een klein board (7,6) en dat heb ik wel gemerkt! Had veel grotere golven nodig en zoals ik bij terugkomst iemand uitlegde: I need more muscles! Op een gegeven moment begon het low tide te worden en was ik nog de enige in het water! Heerlijk!
Oh, ja deze vogel, denk een of andere herron stond naast me bij de hostal toen ik in mijn hangmat lag.

Geen opmerkingen: