zondag 17 april 2011

Parque Nacional Manuel Antonio

De laatste tijd veel dieren gezien. Toen we met de speedboot Montezuma verlieten, zagen een paar dolfijnen en een reuze schildpad. Helaas heb ik ze niet kunnen fotograferen. De reis naar Quepos ging verder goed en snel (mag ook wel een keer) het enige wat minder was is dat ik mijn net gewassen kleren in de hostal het laten liggen ;-( In ieder geval laat ik schone sporen na ;-)

De reden dat ik naar Quepos ben gegaan, is dat ik naar Parque Nacional Manuel Antonio wilde gaan. Van verschillende mensen had ik gehoord dat het een mooi park is. Dus vanochtend was het zover! Vroeg opgestaan om nog redelijk op tijd in het park te zijn om vervolgens daar een gids te in de arm te nemen. Daar was ik wel heel blij mee omdat hij veel vertelde en hij zag heel veel. Daarbij kwam dat hij een goede verrekijker had waarmee je alles mooi kon zien èn foto’s maken. Mijn kleine camera kon gewoon voor het oog houden en zo foto’s maken, het automatisch scherpstellen ging zelfs goed!

Ondanks het tijdstip toch veel gezien, zie ook hieronder. Een paar high lights:
De toekan, deze vogel zie blijkbaar niet vaak, een Boa Constrictor, een aantal luiaards, een hagedis die aan het vervellen was, een soort cameleon, Iguana’s.
Het was een mooi park maar had er toch meer van verwacht. Er waren heel veel toeristen en weinig wildernis omdat we op de brede paden moesten blijven.
 
 
 
 
 

s’ Middags lekker aan het zwembad gelegen en wat gelezen. Wel een relaxte hostel. Morgenvroeg heb ik weer vroeg de bus om toch weer naar de Caribische kust te gaan… en zal de Pacific verlaten.

Geen opmerkingen: