donderdag 5 april 2007

Phnom Penh to Kampot

Hartelijk bedankt voor jullie comments, ik weet niet hoe ik direct kan antwoorden vandaar dat ik zo maar doe. Ik vind het fijn om te merken dat mijn verhalen gelezen worden, motiveerd mij om door te gaan met schrijven.

Gisteren aan het eind van de dag nog wat rond gebanjerd op de Russische markt en wat cadeautjes gekocht voor het thuisfront en voor mezelf een mouwloos T-shirt, is toch wel lekker om zo min mogelijk stof op je te hebben. En natuurlijk een cd gekocht van de meest populaire muziek hier: Prom Teang Alay. Geloof het of niet, het klinkt goed!
Voor het eten (stokbrood met, helaas iets vleesachtig, mijn maag had het er in ieder geval moeilijk mee) achter internet gekropen en het hele verhaal over de KR geschreven. En de cd geript zodat het op mijn mp3 speler staat. In het internetcafe Mariska en Anna ontmoet beide uit Rotterdam en samen een biertje gedronken en ervaringen uitgewisseld. Ik ga nu namelijk proberen om naar Houay Xai in Laos te gaan: The Gibbon experience. Dit houdt in dat een paar dagen in een treehouse woont enwel 50-60 meter boven de grond, met kabels en klimtuig kan je je dan verplaatsen. Dit lijkt mij super cool om te doen!
In het guesthouse nog voor het slapen iemand ontmoet die een aantal dagen in een klooster bij Chang Mai heeft gezeten, lijkt mij ook goed om te doen. Op zoek naar rust, overzicht en reflexie (als mijn manager dit leest zal hij misschien toch trots op me worden....).

De bus naar Kampot was goed, een veel te actieve airco zorgde ervoor dat ik niet echt mijn slaapachterstand kon inhalen. Eenmaal hieraangekomen, bleek het een rustig stadje waar ik wat rondgebanjerd heb en de activiteiten en het transport voor de komende paar geregeld. Daarnaast wat tijgerbalsem gekocht voor mijn muggebeten, schijnt te werken.

Onder weg nog wat foto's gemaakt zoals hieronder te zien.
Trouwens, voor degene die vrijdag al vrij zijn: Prettig Pasen en geniet van de vrije dagen ;)

1 opmerking:

Anoniem zei

Helaas moet deze bikkel gewoon werken morgen.
Gruwelijke ben benieuwd of we op die muziek net zo kunnen dansen als in de havana hahaha.

Keep up te good work en dat klimmen gaat vast goed komen als monkey jonathan.

greetz jeroen