vrijdag 6 april 2007

Goede Vrijdag

Ik had niet gedacht dat ik met goede vrijdag toch nog in een katholieke kerk zou zijn. Zo zie je maar, als je op reis bent, is er van alles mogelijk. Ben vandaag naar Bokor Hill Station geweest. Dit een verlaten stadje boven op een berg (ca. 1100 meter) dat gebouwd is rond 1920 door de fransen, tijdens de kolonisatie. Een twee uur durende bumby road (en weer terug) heeft ons naar boven gebracht. Wat deed mijn kont pijn toen we boven kwamen.

Maar het was de moeite waard, er was een oud paleis van de koning, een katholieke kerk, een hotel en andere gebouwen. Compleet verlaten en bedekt onder een soort rode mos. Het zag er heel mooit uit. Helaas kan je het niet op de foto's zien omdat de zon te vel scheen.

En ja, hoor ook nog een oude grijze manklopende aap gezien. Hij deed geen vlieg kwaad en kon dus rustig een foto van hem maken.

Helaas, was de boot kapot anders hadden we ook een twee uur durende bootreis op de rivier gehad maar voor het geld dat we terug kregen hebben we lekker in de zon op een terras gezeten. Oh, het leven van een reiziger heeft soms zijn onaangename kanten....
Ga zo maar weer eens noodles eten met ei. Het is trouwens heel grappig. Als de zon onder gaat, komt dit hele dorpje tot leven en zie je allemaal vrouwen en kinderen in de pyama buiten lopen. Pyama people, noemde ik ze. Hoe het werkt weet ik niet want het lijkt mij niet helemaal schoon om in de stoffige straten rond te hangen voordat je met dezelfde kleren in bed stapt. Misschien ga ik vanavond wel achter komen.
Morgen, vroeg opstaan (half 7) om de bus naar Kep te halen en dan door naar Rabbit Island (en dan ben ik bijna in Vietnam).

1 opmerking:

Anoniem zei

Ook voor jou: 'Fijne paasdagen!!'

waarschijnlijk zal het heel anders zijn dan de traditionele paasbrunch!

Ik heb de paastak opgetuigd, want de whole family is coming on sunday, en de weerberichten zijn goed!!

hoe heb je het ervaren om met je pjama door de straten te lopen?;)
just curious!:D

liefs, steef