maandag 9 april 2007

Arrived in Chang Mai

Heb vandaag heel wat kilometers afgelegd zo op een tweede paasdag. Gevlogen naar Bangkok, uurtje maar en daar overgestapt naar Chang Mai (ook een uurtje). Vlucht had vertraging dus heb er maar gebruik van gemaakt en wat spullen naar Dennis zijn werk gestuurd. Ruimt lekker op in mijn tas.
Was wel erg moe vandaag, ben gewoon op een paar stoelen gecrashed en in een diepe slaap gevallen (had wel mijn alarm aan hoor!).

Dus nu ben ik weer in Thailand, je merkt het verschil meteen. Het is hier veel schoner (nauwelijks zwerfvuil) en de infrastructuur en het verkeersgedrag is hier echt veel beter. Wat minder is, is dat ze slecht engels praten. Na Cambodja heb ik dat nog beter door dan toen ik net aankwam. Het lijkt wel of ze er geen moeite voor doen. Heb ik in C met verscheidene mensen gepraat die spontaan naar me toe kwamen tegen me aan gingen praten om zo hun engels weer te kunnen gebruiken / verbeteren. Dat heb ik hier nog niet meegemaakt. Een ander verschil is ook de mensen, ze lijken ook minder aardig. Ik weet niet hoe dat komt.

Ok, vandaag dus aangekomen en een guesthouse geregeld: Golden fern (vind dit meer een Kiwi naam). En ben daarna de stad in gegaan en het beste plek van heel Chang Mai gevonden. In de zon, boven de rivier geen mensen om heen. Gewoon perfect, zo hoort vakantie te zijn. Werd er helemaal blij van!

En dit was mijn uitzicht:

Op mijn gemak LP eens doorgenomen, ja ik leer het wel! Morgen ga ik wat tempels bekijken (niet te veel) en heb besloten om een body massage te nemen. Ben benieuwd...

Vanavond het ik over de Night Market gelopen en me suf gekocht in de cadeautjes. Had ik eindelijk ruimte in mijn tas, is het weer opgevuld. Valt me wel op dat het makkelijker is om iets voor vrouwen te kopen dan voor mannen. Zal wat beter mijn best hiervoor moeten doen, denk ik.

Ik heb geregeld dat ik woensdag naar de Doi Suthep tempel kan voor jawel ... 5 dagen. Hoe ik dit ga doorkomen zou ik echt niet weten. 5 minuten mediteren vind ik al lang en nu 5 dagen. Ben benieuwd wat ik allemaal zal aantreffen in mijn hoofd.

Mag dus absoluut niets, niet bellen, niet boek lezen, niet met andere mensen praten, geen Sudoku... Help, waar ben ik aan begonnen.

De 21e zal ik in Laos moeten zijn omdat ik de Gibbon experience ga doen!!!! Het is gelukt om me er tussen te wringen. Ik hou jullie op de hoogte hier van.

1 opmerking:

Anoniem zei

heej jonathan!!

ooeeehh die massage! heerlijk, jaloers!! ik wil oooook!;)