donderdag 31 maart 2011

Welcome to Livingston

Vanochtend was ik heerlijk vroeg wakker geworden en heb echt van die ochtend genoten. Volgens mij heb ik de jetlag ook achter mij gelaten! Lekker in de opkomende zon gezeten, wat gelezen en ontbeten. En toen weer terug de hangmat in. Zo horen vakantiedagen te beginnen! Gelukkig nog ff gecheckt bij de eigenaar die wel goed engels spreekt of mijn ticket in orde was. Welke ticket? Niet dus. Had al zo’n voorgevoel, je moet alles dubbel checken hier. Maar is ook weer goed gekomen.
 De speedboot kwam ons ophalen en na een laatste blik op een fort en het hotel begon een mooie reis naar Livingston.

Overal waar je keek was het groen en het barste van de vogels. Heel veel pelikanen. Moest meteen denken aan die strip van voeger over Pol, Pel en Pingo. Grappig dat er soms herinneringen in je hoofd zitten waar je eigenlijk geen weet meer van hebt.
Onderweg langs een eiland gevaren en langs een dorpje waar meisjes in houten bootjes langszij kwamen om hun waar te verkopen. En dat in zo’n mooie omgeving van allemaal waterlelies. Volgens mij ga ik deze kant van Guatemala mooier vinden dan de hooglanden. Het is ook zo rustgevend al dat water om je heen. 

 Eenmaal aangekomen in Livingstone stond het welkomscommitee van de lokale Pelikanenvereniging al klaar en knikten ze vriendelijk toen wij langs hun raasden.

 Ook stonden de lokale verkopers klaar maar die zagen er toch heel anders uit dan wat ik gewend was in G. Het blijkt dat in dit deel van het land veel slaven vanuit Afrika naartoe zijn gebracht. Dus in plaats van kleine Guatamala mannetjes stonden er nu grote en sterke Garífuna mannen ons op te wachten. Ff wat anders en veel imposanter. Ik weet niet of de relatie bestaat maar in deze stad wordt er ook veel in drugs gedaan volgens de LP.

Samen met Shelley en Graham (mijn reisgenoten op dit moment) een goed hotel uit gezocht. Al hoewel het wel veel minder was dan de avond te voren terwijl de prijs hetzelfde was. Maar het is hier rustig en koel door de zeewind. En dat laatste is wel heel erg prettig omdat het erg warm en vochtig is.

Voor de rest van de dag niet zo heel veel gedaan. Onze ticket naar Honduras geregeld en naar het strand gelopen maar dat viel erg tegen. Nog gekeken hoe de mensen hier hun vissen in de zon laten drogen. En dat wordt weer geëxporteerd. Gelukkig ben ik hier morgen al weer weg want het is niet zo’n hele mooie plek om lang te blijven.
Merk dat ik best wel wat meters maak in korte tijd maar het voelt wel relaxed. Mijn plan is om na morgen voor een wat langere tijd op één plek te blijven. En volgens de LP is dat een idyllische plek…

Geen opmerkingen: