donderdag 31 maart 2011

Dead ending Kayaking at Lago Izabal

Gisteren een lange rit gemaakt naar bijna naar de andere kant van Guatemala. De shuttlebus had me om 6 uur opgehaald en na een laatste blik op het meer geworpen (ziet er ’s ochtends ook erg mooi uit) verdween het meer achter de bergen.
 Via Antigua (gek, herkende alle straatjes in de binnenstad, heb zeker veel rondgelopen daar) uitgestapt in Guatemala City bij een busstation. Gelukkig hadden we nog ff de tijd om een koffie te scoren. Dit heb ik gehaald bij een eetstandje op straat. Bijzondere koffie, meer suiker dan koffie. Maar niet te min erg welkom.
 In een wat grotere bus de reis vervolgd richting Rio Dulce. Toch bijna 5 uur over gedaan. Gelukkig was mijn accu van mijn netbook vol dus heb lekker Lost gekeken(Thnx Dennis!) en nog wat andere dingen. Dit is het eerste jaar dat ik reis met een netbook maar vind het echt super relaxed! Ik kan gewoon op de computer doen wanneer en waar ik wil. Ga zo ook ff wat films van iemand kopiëren. In ruil voor weer wat foto’s. Het skypen is ook erg leuk. Vanochtend met familie in Hong Kong gepraat! Mijn tante en nicht zijn daar bij mijn familie op bezoek. Wel gek, zitten ze aan de andere kant van de wereld en kan je zo met elkaar praten. Ik was net wakker en zij gingen naar bed. Lang leve internet!

Eenmaal in Rio Dulce aangekomen wilde ik afgezet worden bij mijn hostel maar dat bleek niet het geval. Op zich niet erg, ware het dat om daar te komen je een van de grootste brug van Central America over moest. En het is hier veel warmer dan wat ik gewend was dus ben uiteindelijk naar een andere plek gegaan. Achteraf een hele goede keuze! Had een heel huis voor mezelf van 2 verdiepingen, met een grote veranda aan het water, bar, 6 bedden, 2 woonkamers, keuken met koelkast, airco, BBQ en zelfs een weegschaal (?). Echt super luxe dus! Ik hou er niet van om veel over geld te praten maar nu kan ik het echt niet laten om te vertellen dat me dit 16 euro kostte. Niet te geloven.
 Doordat ik net een cola op had en genoeg had van het stilzitten de hele dag, wilde ik wat gaan doen. Dus ben gaan kayakken. Volgens de amigo kon je makkelijk een rondje kayakken. En dat leek mij wel lekker, is ook lekker fris op het water. Het begon goed. Lekker in het zonnetje, rustig water mooie omgeving. Leek een beetje op een jungle en dat in mijn achtertuin.
 Voor mijn gevoel was het wel een groot rondje. Elke keer dacht ik dat ik om de hoek de rivier weer zag maar het watertje werd alleen maar smaller en smaller, steeds meer bomen en takken in het water. Het zonnetje ging ook steeds meer onder en de muggen wisten mij ook steeds beter te vinden. Hmmm. Was miss toch niet zo’n goed idee. Dit dacht ik helemaal toen het water doodliep! Moest dus weer helemaal terug langs alle obstakels. Balen. En tot overmaat van ramp was mijn camera ook nog nat geworden. Niet alles gaat dus vanzelf even goed….
Op dit moment hang ik lekker in een hangmat met uitzicht op de Caribische zee. Onder de palmbomen met pelikanen die hier rond vliegen en bootjes die rustig op het water wiegen en lijkt het kayakken al heel lang geleden. 

1 opmerking:

Harry Zondag zei

Hee Jonathan,

Dat ziet er wel gaaf uit. Geniet er lekker van en kom heel weer thuis.

Harry

Met Karen over de schouder meekijkend