zondag 6 mei 2007

Haaien in de baai

Ik werd wakker, na heel weinig geslapen te hebben, en wat denk, de zon scheen! Yes! Vandaag kan ik dus gaan snorkelen. Zo gezegd zo gedaan.

Door de 4WD taxi opgehaald, die heb je hier trouwens ook wel nodig. Ingescheept en gaan met die baan. Oh, snorkelen is heerlijk. Heb ik een keer eerder in Indonsie gedaan maar dit was zoveel beter. In totaal vier duiken gemaakt en meteen in de eerste duik HAAIEN gezien. Niet alleen gezien, heb er zelfs boven gezwommen. De haaien die ik gezien heb waren minstens een meter groot. Ze zwommen zo relaxed door het water maar zo snel dat het me echt moeite kostte om ze bij te houden.

In de andere duiken geen haaien meer gezien maar wel de meeste fantastische vissen die je kan bedenken. De truc om veel vissen om je heen te krijgen is om ze te voeren en een banaan voldeed prima (ze lusten trouwens ook de schil). Dus stel je voor, stukje banaan in het water, halve meter voor mij en honderden vissen erop af. Dus, daar lag ik het water omringd door vissen. Soms zwommen ze tegen mij aan (tegen mijn duikbril) of wilden een stukje van mij eten. Banaan is toch echt beter, denk ik!

De laatste stop was op een nog kleiner eiland: Nang Yuan. Dit was helemaal een paradijs ook onder water.

Heb zoveel gezien dat het teveel is om hier op te schrijven. Geloof mij, ik kon er niet genoeg van krijgen. Het schijnt ook dit een van de beste plekken ter wereld is om te duiken.
Overal zie ook mensen met duikspullen en 's avonds sturen in hun boeken voor hun certificaat.

Ik merk wel dat er een andere mentaliteit van de touristen is dan wat ik tot nu toe heb meegemaakt. 's Avonds zie je mensen, vrouwen, in hun mooiste jurkjes, met make-up en ik in al mijn weken weg, niet zoveel oorbellen gezien als hier. Ik merk ook, mede omdat ik niet duik, dat ik het moeilijker vind om contact te maken met mensen. Het lukt wel maar de backpackers mentaliteit, die ik waarschijnlijk al eigen gemaakt heb, is moeilijk te vinden tussen al die mensen. Geeft niet, ben al goed gewend om mijn eigen ding te doen, is meer een constatering.

Vandaag is mijn laatsts stranddag en ben daarom op het heetst van de dag maar een internetcafe ingedoken. Mijn rug is aardig bijgekleurd en de Aloe Vera zalf is niet aan te slepen...

Geen opmerkingen: