dinsdag 1 mei 2007

Friends in Vang Vieng

Kan weer een plaatsje toevoegen waar ik geweest ben. De eerste avond heb ik lekker gerelaxed en een mooi plekje uitgezocht met uitzicht over de rivier en de bergen, drankje en boekje erbij. Heerlijk.
De volgende dag, ja ik weet vaak niet meer welke dag of datum de dag heeft dus vertel maar in chronologische volgorde, in de ochtend mijn spannende thriller (Karin Slaughter) uitgelezen en omgeruild bij de Bookstore voor een nieuwe thiller van Kathy Reichs. Daarna mijn zwemkleding aangedaan en mezelf gemeld bij het tubing centre. Het tuben was heel relaxed. Aan beide kanten van de rivier waren cafe's en de meeste hadden wel iets van een activiteit in combinatie met water. De coolste vond ik de swing. Na het oplogen van de trap kon je een handvat pakken dat via een touw verbonden was aan een hoge paal en als je los liet dan zwierde je over het water heen en weer. Net zolang als dat je dacht dat het genoeg was dan liet je los en viel je in het water. Vooral als je van het platform sprong in de diepte gaf een heerlijk kick. Ondanks dat je wist dat je niet zou vallen was het toch steeds spannend. Het gaf wel een ander gevoel dan het zippen bij de Gibbon omdat je hier niet naar beneden viel.
Naast het swingen nog wat met wat lui gevolleybald. De een was nog dronkender dan andere van het bier en de wiskey maar dat mocht de pret niet drukken, heb me prima vermaakt.

Op de weg terug halverwege uitgestapt om samen een touk touk te huren om terug te gaan naar het stadje. Bleek dat we in de middle of nowhere waren uitgestapt. Het bellen om een touk touk ging niet helemaal werken dus het eind van het liedje was dat een vrachtwagenchauffeur met zijn vrachtwagen, half vol met grind, ons had weggebracht. Onverwacht een leuke rit gehad.

De volgende dag ging het niet helemaal goed met mij, nee had geen kater want daar had ik te weinig voor gedronken, maar ik denk dat ik nog niet helemaal uitgeziekt was. De halve dag in bed gelegen en de ander helft Friends gekeken. Ik denk dat ik wel 7 uur Friends achter elkaar heb gekeken. Dat kon mijn zieke lichaam nog prima aan, aangezien deze serie lichtverteerbaar is.

Straks neem ik de VIP bus naar Vientiane, de hoofdstad van Laos. Als het een leuke stad is, blijf ik er een dagje anders wil ik de nachttrein naar Bangkok nemen om vervolgens naar het zuiden van Thailand te gaan.

Geen opmerkingen: