maandag 9 april 2012

Enjoying Koh Pha Ngan

Op dit moment zitten we in het vliegtuig van KL naar Amsterdam, het is nu 12 uur ’s nachts en we komen 7 uur lokale tijd aan. We zijn nog niet moe en zijn dus nog lekker actief. Ik ben mijn blog aan het bijwerken en J is lekker aan het rommelen. We kunnen terugkijken op weer een geslaagde laatste week! Afgelopen dagen zijn we namelijk in Thailand geweest op het eiland Koh Pha Ngan.
Na Pulau Tioman hebben we één nacht in KL geslapen. Toen we eenmaal aankwamen, waren we moe en wilden snel een hotel vinden. Bij het busstation vonden we er een maar die hebben we toch niet genomen omdat de man bij de incheckbalie heel onbeschoft was. We hebben onze ervaring zelfs op tripadvisor gezet. Uiteindelijk hebben we een goed hotel gevonden in Chinatown. Een leuke levendige buurt waar we voor het slapen nog even doorgelopen zijn. Niet te lang want onze wekker ging al weer vroeg. De volgende dag gingen we weer naar het vliegveld en we kwamen langs het F1-circuit Sepang waar de ze op dat moment ook aan het racen waren. Jammer, dat we hier te laat achter kwamen. Anders hadden we zeker een paar rondjes gekeken.
Een vliegtuig, bus, boot en taxi verder (en wat uurtjes later) lagen we in een hangmat aan het strand van ons resort. J had dit Phangan Beach Resort weer goed uitgezocht! De volgende dag niet zo veel gedaan. Beetje bijkomen van het reizen. Ja, het lijkt allemaal wel relaxed maar op de een of andere manier kost het best veel energie.

We hebben juist voor Thailand gekozen omdat we wel weer naar een eiland wilden maar niet vergelijkbaar met een Maleisisch eiland. J is nog nooit in Thailand geweest en ik vond wat meer stempels in mijn nieuwe, lege paspoort niet erg ;-) En natuurlijk de Wat’s! Die hebben we dan ook gezien. De oudste tempel op Kho Pha Ngan, Wat Phu Khao Noi hebben we bekeken.
En daarna zijn we actief geweest en hebben geklommen om een waterval te zien. Op zich viel deze wel mee maar het is fijn om lekker actief wat te doen.  Nu we toch het eiland aan het verkennen waren, heeft onze taxi ons naar Hat Rin gebracht. Dit dorpje is wereldberoemd door zijn Full Moon party’s die elke maand gehouden worden. Op dit moment was er geen en verder valt er niet zoveel te beleven. Vandaar dat we weer naar ons resort zijn gegaan. ’s Avonds in Thong Sala bij Pizza Chiara gegeten. Dit ter ere van de verjaardag van Chiara.
De volgende dag werden we vroeg opgehaald om vervolgens gedropt te worden bij de ‘Orion’. Deze boot was die dag ons belangrijkste vervoermiddel en bracht ons naar mooie plekjes van het Ang Thong Marine National Park. Tijdens de eerste stop hebben we gesnorkeld, helaas niet zo mooi als op Coral Island. Een minder prettige ontdekking was dat de ‘Orion’ geen koraalvriendelijk anker had. Bij de tweede stop legden we aan op een eilandje van het Ang Thong Marine National Park. Actief geklommen om een cave met stalactieten te zien. Helaas begon het te regen dus zijn we weer terug naar beneden gegaan.
En toen gebeurde het! Lang verwacht, gehoopt, voor geduimd en veel over gepraat (nog net niet voor gebeden). Apen in het wild! J haar lang gekoesterde wens is hier in vervulling gegaan. Met als klap op de vuurpijl een baby aapje ;-P. J moest dit zien! Het maakte even niet uit dat iedereen in de boot wachtte om te kunnen vertrekken.
Bij de derde stop, zijn we lekker gaan kajakken. J en ik blijken (weer) een goed team te zijn. Het kajakken bracht ons langs verlaten stranden, grillige rotsen en grotten waar we (net) doorheen konden varen.
Bij aankomst op ons resort, lekker bij het zwembad gehangen en de dag afgesloten met een typische (pijnlijke) Thaise massage. Alles in mijn lijf werd uitgerekt, volgens mij was ik na afloop 2 cm langer ;-)
De laatste avond op dit eiland werden we getrakteerd op een voorstelling op het strand van een ‘firefighter’ met afsluitend een knallend vuurwerk!